Opname van DAT-tape speelt vertraagd af

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankie1987

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 sep 2008
Berichten
1
Ik heb bij iemand oude DAT-bandjes (Digital Audio Tape) overgezet op de PC. Toen ik de wav'jes terugluisterde klonken ze prima.

Echter toen ik ze op m'n eigen PC inlaadde, bleken deze vertraagd te klinken. Het maakt niet uit in welk programma in het open, het klinkt vertraagd.

Pitchen en/of strechen lukt niet, hierdoor gaat de kwaliteit van de tracks enorm achteruit.

Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik het evt kan verhelpen?

Dank u!
 
Waarschijnlijk speelt je eigen systeem de audio met een andere samplefrequentie af. De wavjes zijn waarsch. in 48 khz opgenomen, en jouw systeem speelt nu af op 44.1 khz (of andersom). Vaak schakelt een systeem mee bij een andere samplefrequentie, maar bij jou nu niet. Kijk of je in de instellingen van de geluidskaart of van de player de 'samplerate' of -frequentie, of in het nederlands: 'bemonsterings-snelheid' kunt veranderen/ op automatisch kunt zetten.

Als de DAT in Longplay is opgenomen, en digitaal is overgezet, dan is de samplefrequentie 32 Khz.

Door op de wav. met de R. muis te klikken, kun je via ' eigenschappen > samenvatting > geavanceerd' zien met welke samplefrequentie is opgenomen.
-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan