Geluid opnemen vanaf een stream

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Berichten
1.252
Ik wil muziek opnemen van een radiostation, dat je kunt beluisteren via een popup scherm. Het is dus geen echte URL, anders was het niet zo moeilijk geweest. Ik lees vaak, dat dat zou kunnen met Audacity (record what you hear), maar ik kan in dat programma niet vinden hoe dat dan zou moeten.

Ik kan mij voorstellen, dat het zou moeten kunnen via kabels naar een versterker, maar die mogelijkheden heb ik niet.

Kan iemand mij op weg helpen?
 
Nee, niet echt. Dit zijn programma's waarin je een URL mee moet geven, maar het gaat nu om het geluid dat uit de speakers komt om te zetten naar een bestand.
 
WM-Recorder is m.i. ook geen optie. Ook in dit programma moet je een URL invoeren.
 
staat er in de bron van de popup geen url?
 
Jawel, maar zodanig afgeschermd dat ik 'm in bijv. Winamp niet kan laden.
 
Niet om een specifieke site. Soms hoor ik muziek/geluiden op een website, die ik graag wil bewaren.
 
Dan moet dat toch kunnen met WM recorder volgens mij.

Eerst WM recorder openen, dan je site en dan de recordbutton klikken in WM recorder.
 
Als op een website zich een popup opent met z'n eigen geluidsvoorziening, dan kan dat niet met WM-Recorder.

Maar ik heb het toch op andere wijze kunnen oplossen: Ik heb via een splitter een kabeltje getrokken van de uitgang naar de ingang en dat pakt Audacity het geluidsspoor wel.
 
Je zult me heel eigenwijs vinden.... Ik heb in het verleden veel streams opgenomen met WM recorder namelijk.


Ik heb net even WMrecorder gechecked met de site: http://www.nederland.fm/

Mijn werkwijze:

Eerst WM recorder opgestart voor mode ADA gekozen, vinkje aan bij 'autorecording'.

Radiostation aangeklikt en hoppakee.... Wm recorder begint op te nemen.
Ongeacht of het een popup is of niet, WM recorder neemt alles op wat hij tegenkomt volgens mij.

Maar geef nu even een voorbeeld, ik ben nu erg nieuwsgierig geworden ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik kan nu even niet zo snel met een voorbeeld komen, want het gaat om een pagina, waar je met abonneegegevens in moet loggen. Dan verschijnt er een popupscherm, die wel een URL heeft, maar die kun je niet laden in bijvoorbeeld Winamp. Dan krijg je de melding, dat "authorisation is failed". Daarom zocht ik naar een programma, dat opneemt wat er door je speakers is te horen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan