ADSL modem met gebreken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flauwe grap

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 sep 2008
Berichten
4
Hallo,,

Voor zo'n 24 uur heb ik een probleem met mijn modem. Het internet valt regelmatig... (om de 10-20 minuten) weg. Het is niet dat mij verbinding weg valt met mijn modem, maar het lijkt wel als of de verbinding in de modem uitvalt en zichzelf daarna weer gaat rebooten..
Ik neem namelijk waar, dat op het moment dat mijn verbinding uitvalt, de LED op de modem op rood staat en zich langzaam weer reboot naar een groene (goede) iNet status.

Heeft iemand wat tips?? ik ga zowiezo de CAI-kabel vervangen, misschien is het een ouderwetse kink in de kabel ;)

Alvast bedankt,

Mvg

Peter van Gelder
 
Kabels al gecontroleerd?
Voeding van de modem niet defect?
Heeft je provider geen problemen.(werkzaamheden)
 
Ja allemaal algedaan en gecontroleerd.

Voeding is niet defect omdat alléén de LED van iNet uitslaat.
Kabels zijn zo ver voelbaar en zichtbaar intact. en Tele2 kent geen plaatselijke storingen..

Maar je op merking betreft dat defect zet me wel aan het denken.. de LED van de power hoeft maar even uit tegaan.... en het kan deze meer zichtbare keting reacties te wegen brengen..
Daarbij hebben wij telefonie via de modem, en die valt dan ook uit zodat de iNet verbinding weg valt..

Maar hoe kan ik er nou zeker van zijn dat het de voeding defect is..??
Ik ga er wel even 10 minuten naast zitten :p
 
Een andere proberen, want het kan zijn dat die te weinig vermogen geeft en dan word je modem onstabiel.
Kijk eens of je voedings adapter niet te heet wordt.
Of een nieuwe modem aanvragen
 
Dat ga ik inderdaad ook maar gewoon doen...
Die pipo's bij Tele2 laten me nu gewoon 2 weken wachten op een technische medewerker, en dat gaat gewoo niet gebeuren... die denken dan gelijk dat er een opeens een kabel probleem is... maar alleen in heb deze klacht .... :rolleyes:

tijdens het observeren zag ik trouwens dat De (A)DSL eerst uitvalt en waarna het iNet zich gaan rebooten....
 
Heb je de voedings stekker al een tijdje vewijderd van de modem?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan