booten vanaf server

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouman4

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2003
Berichten
243
ik heb een windows 2003 server draaien nou was dat al een klusje dat op te zetten

nu wil ik een paar pc,s vanaf de server laten booten dus dat windows of de benodigde boot op de server staat
in de bios staat die mogelijkhijd maarja als ik de server laat zoeken kom ik niet ver want er zijn nog niet de juiste boots

wat heb ik daar voor nodig ik vernam een active directorie zoals ik al her en der op forums las maar kom er niet veel wijzer uit.

alles wat ik vond staat zo ingewikkeld uitgelegd.

meschien kan hier iemand me een tip geven.
 
Probeer eens uittelegen wat je precies wilt gaan doen.

Wat bedoel je met booten van de server. Installatie of het OS ??
 
ik wil dus de client pc vanuit de bios naar de server sturen omdaar de opstart vandaan te halen in plaats dat hij dat van zijn lokale schijf doet.
server draait op 2003 en wil de clients op xp of 2000
en dus via het netwerk de boot halen op de server.

het enige wat ik begreep van gevonden uitleggen dat je linux en os2 en weet ik nodig hebt of weet ik nog meer.
maar dat dat ook weer niet nodig was.

ik draai op me server 2003 weet ongeveer hoe ik een active dir en domein aan maak want die waren nodig begreep ik.

en dan moest er met images gewerkt gaan worden zo ik op forums begreep.

iets van wds of aik was nodig begreep ik ook uit forums maar voor de rest hoe of wat ik het op moet zetten word ik niks wijzer uit.
 
WDS is Windows Deployment Server of wel om de installatie van te starten. Niet om een compleet os te starten.

Dit kan wel met linux maar niet met windows

Zover als ik weet ik kan je geen XP of 2000 opstarten van de server. Deze hebben altijd een eigen harddisk nodig. Wat wel kan is dat je server als terminalserver gebruikt. Dan draait de applicatie op de server.
 
WDS is Windows Deployment Server of wel om de installatie van te starten. Niet om een compleet os te starten.

Dit kan wel met linux maar niet met windows

Zover als ik weet ik kan je geen XP of 2000 opstarten van de server. Deze hebben altijd een eigen harddisk nodig. Wat wel kan is dat je server als terminalserver gebruikt. Dan draait de applicatie op de server.

ok helaas
het is wel zo werken via netwerk maakt de boel wel trager.
terminal heb ik al eens gedaan aleen me server2003 had na enkelde weken dat die licentie of weet ik wat telkens verviel voor de terminal en weet niet hoe ik dat aan kan passen.

denk dat ik dan beter zwervende profielen op kan gaan zetten terminal werkt nogal veel in je gehuegen ben ik achter en dat maakt alles erg traag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan