Strips inkleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

StoelTafel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 sep 2008
Berichten
1
Hallo,


Ik zit met een probleem.
Als ik zelf strips teken(gewoon op echt papier!), wil ik deze inkleuren.
Maar wel op de computer natuurlijk!
Lees de Donald Duck maar eens, daar zie dat de strips heel mooi ingekleurd zijn.
Maar welk programma moet ik gebruiken en hoe?

Ik heb al geprobeerd de tekeningen in te scannen en met Paint in te kleuren:eek:, maar als ik dan met het emmertje over een vak ga worden er maar kleine stukjes pixel ingekleurd.

Dus ik scan hem in zwart/wit, maar dan kan ik voor het emmertje in Paint alleen maar tussen zwart/grijs/wit kiezen.:confused:

Dus welk programma moet ik gebruiken en hoe?
Ik heb deze programma's al:

Adobe Photoshop CS3
Adobe Illustrator CS3
Paint

Alvast bedankt!! :)

PS: Het zou wel handig zijn als ik gelijk ballonnetjes voor text in kan voegen met het programma.
 
Picasa ofzo. Ik heb zelf Photoshop Elements 6.0. Ook een erg goed programma.
 
Hoi

Als je de zwartwittekening in Photoshop scant moet je eerst even helderheid en contrast naar het maximum doen. Vervolgens pak je het emmertje (tolerantie 100) en kun je gewoon elk vlak inkleuren en krijg je niet dat ie maar een paar pixeltjes doet.

Wat je ook kunt doen na het aanpassen van helderheid en contrast, is dat je hem kopieert naar Illustrator, daar heb je ook een emmertje en weet je helemaal zeker dat hij geen pixelperikelen vertoont. Dan moet je na het importeren in Illustrator wel eerst effe de tekening actief overtrekken (bewerken>actief overtrekken>opties voor actief overtrekken>dan kies je voorinstelling "striptekening").

Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan