externe hdd ftp server op netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

stineco

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2005
Berichten
26
Hoi,
Ik heb hier een externe hdd die ik als ftpserver kan gebruiken.
Deze is reeds geconfigureerd op mijn netwerk en is ook bereikbaar, echter ik wil deze ook over het internet gebruiken maar wanneer ik het ipadres van mijn adslmodem gebruik krijg ik geen verbinding.

Ik moet waarschijnlijk ook poort 21 forwarden, dit heb ik echter gedaan op mijn router.(IP 192.168.0.196 op tcp poort 21)
nu moet ik mijn nat op mijn adsl modem ook instellen, dus poort 20 en 21 op ip 192.168.0.196
maar dit werk niet. wat doe ik fout? mijn adsl modem heeft ook een remote ftp deze kan ik wel bereiken via het 213.xxx.xxx.xxx zet ik deze remote ftp af dan kan ik nog steeds niet naar mijn ftp server

ADSL MODEM
------------------------
Zyxel P-660R-D1
WAN Information
- DSL Mode: ADSL2+ Mode
- IP Address: 213.xxx.xxx.xxx
- IP Subnet Mask: 255.255.255.255
- Default Gateway: N/A

LAN Information
- IP Address: 192.168.1.1
- IP Subnet Mask: 255.255.255.0
- DHCP: Server
ROUTER
-------------
Dlink DIR-635
Wan Information
IP Address : 192.168.1.34 .
Subnet Mask : 255.255.255.0
Default Gateway : 192.168.1.1
Primary DNS Server : 192.168.1.1

Lan information
IP Address : 192.168.0.1
Subnet Mask : 255.255.255.0

FTPSERVER (externe harde schijf)
IP Address: 192.168.0.196
Subnet Mask: 255.255.255.0
Gateway IP Address: 192.168.0.1
Mac Address: 00:1C:F0:90:69:7C
DNS1: 192.168.0.1
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens op https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Onder aan staat ergens in vet gedrukt je IP nummer die je moet gebruiken. Is dat je 213.xxx.xxx.xxx nummer?

Hoe probeer je trouwens op je FTP te komen? Vanaf je eigen PC die in het netwerk zit? Welke FTP software? Misschien moet je de poort 21 nog open zetten in je router (dus naast het feit dat je een route opgeeft zoals je net in je update al zegt).

Check eens bij dezelfde link als hier boven en ga na "proceed" door naar "common ports".
Hier moet dan bij 21 open staan. Als er stealth staat dan zit er ergens nog een firewall tussen. Je moet dan de firewall van de router open zetten door alleen port 21 toe te staan.
Dus niet je hele firewall uit zetten in je router.
 
Hallo

Je moet idd poort 21 open zetten van je router. Dus Forwarden naar je IP van je externe netwerk hdd.
Je kunt jezelf niet opzoeken omdat je in je eigen LAN zit. daarvoor moet je iemand bellen om het uit te testen.

Als je eenmaal poort 21 geforward hebt moet je je internet IP gebruiken (WAN adres) die zoek je op: www.myip.com

Type in je adres balk: ftp://en.hier.je.wan.ip

Zorg wel dat hij beveiligt is met een wachtwoord anders heb je je poort open staan voor iedereen..
 
poort staat open

ik heb mijn poorten nagezien met die link en hij zegt op poort 21 open
andere poorten hebben stealth

ik probeer binnen mijn eigen netwerk via ftp de server te bereiken. via ftp met
213.xxx.xxx.xxx (ik gebruik het dos programma FTP )

moet ik mijn nat ook configuren naar het ipadres van de router.(ftp lukt op dit ipadres)
of naar het ip adres van de harde schijf, (ipadres gekregen van de router).
 
Zoals Illusion098 al schreef, je kan niet binnen je eigen netwerk je WAN IP nummer gebruiken. Dat kan alleen van buiten af (een vriend vragen om te testen of het werkt).

Als je zelf wilt testen of je FTP server werkt binnen je netwerk dan kan dat met het LAN IP nummer (192.168.0.196)

Ik zit nog eens even te kijken naar je netwerk, maar je hebt dus eigenlijk 2 routers achter elkaar staan. De Zyxel en de Dlink zijn beide als router geinstalleerd als ik het goed heb.
Namelijk netwerk 1 van de zyxel die nummers uitdeeld in de range: 192.168.1.xxx
en netwerk 2 van de Dlink die op zijn beurt nummers uit deelt in de range: 192.168.0.xxx
M.a.w. de dlink krijgt een nummer van de zyxel en is onderdeel van netwerk 1. intern koppelt hij zijn eigen netwerk er aan vast (netwerk 2) en doet dat door middel van de gateway 192.168.0.1. Alles wat hij niet in netwerk 2 kan vinden stuurt hij door naar de gateway 192.168.1.1 die van de zyxel is.

Je zult dus voor een routing moeten zorgen in beide routers. In de zyxel naar de Dlink en in de Dlink naar de ftp server.

Dus:
In Zyxel: de NAT forwarden naar: 192.168.1.34
en in de DLink de NAT forwarden naar: 192.168.0.196

Aangezien de website zegt dat de poort open is dat betekend dat de zyxel die open heeft staan. Dit zal denk ik ook moeten in de Dlink maar dat kan de website niet checken.

-----------

Even schematisch hoe de packet van buiten af komt:
213.xxx.xxx.xxx:21
v
192.168.1.1 (zyxel)
v
192.168.1.34 (router WAN)
v
192.168.0.1 (gateway)
v
192.168.0.196 (HD)
 
dit werkt echter nog een probleempje

Bedankt want dit werkt, echter ik zit nog met een klein probleempje
mijn werkgever heeft poort 21 heeft geblokkeerd, ik geraak vanop mijn werk niet op de schijf, ook niet op andere ftpservers.

Wanneer ik mail webmail check dan moet ik steeds het adres intikken zoals volgt.

http://webmai.mail.com:2089 zo kan ik inloggen,
als ik nu de poort van de ftp server verander naar 2089 en die poort ook forward dan zal ik wel zonder problemen aan die server geraken?
 
Fijn te horen dat het werkt. Een andere poort is nu makkelijk ingevoerd, dus ik zou zeggen probeer het een keer.

Als je in explorer ftp://213.xxx.xxx.xxx:2089/ invoert dan kun je er misschien ook zo op (zonder ftp voor dos). Eventuele gebruikers naam kun je als volgt in explorer zetten:
ftp://gebruiker:password@213.xxx.xxx.xxx:2089/
Je kan dan alleen downloaden.

Ik weet verder niet zo veel over hoe werkgevers poorten blokkeren. Ik zelf mag helemaal niet op internet op mijn werk. En andere collega's die krijgen ook vaak een error als ze exe files proberen te downloaden. Ergens wel logisch gezien de virussen die er zijn.

Ik heb al de nodige ruzie gehad met de ITers vanwege omzeilen van beveiligingen ;)
Succes.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan