workgroup

Status
Niet open voor verdere reacties.

moesje

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2008
Berichten
9
Een tijdje geleden heb ik een topic geplaatst, omdat ik dacht dat een huisgenoot via het intranet in ons studentenhuis in mijn computer zat en volgens mij heb ik gelijk. Mijn computer is ontzettend traag, lees: wil soms niks openen en zo ben ik de vorige kwijt geraakt die er vanzelf mee op hield. Ik heb toen wel handige tips gekregen. Nu heb ik het volgende ""ondekt"":

Als ik naar "'deze computer"" ga en dan naar overige, staat er gedeelde mappen (systeemmap) als ik daar op dubbel klik dan geef hij een lege map aan, maar ga ik er net iets boven staan op het woord ""overige"" en dan de rechtermuisknop en dan eigenschappen aanklik, zie dan zijn naam staan en dat zijn computer onderdeel is van de workgroup, als enige overigens. als ik dan verder klik zie ik dat hij apparatenbeheer (deze computer, besturing voor geluid, schrijfruimtes enz.) onder zijn naam en computer heeft. Misschien dat hij daarmee toegang heeft in mijn computer.(??) kan iemand mij hierover iets meer uit leggen en een tip om dit uit te schakelen?

Vriendelijke groeten
 
Hoi,

Het snelst kan je dit probleem verhelpen door de kabel uit je pc te halen die je machine met de werkgroup verbindt, of als je draadloos werkt de verbinding verbreken(disable).
Hopelijk heb jij volledige beheersrechten op je eigen systeem.
Om nu zeker te weten dat hij geen toegang meer heeft op je systeem start je opnieuw op in veilige modus zonder netwerk.
Dat doe je door door bij het opstarten op F8 te drukken als het systeem opnieuw opstart.
Log in door de beheerders gegevens in te voeren.
Vervolgens klik je op deze computer en klik je met de rechtermuisknop op al je schijven.
Klik dan op eigenschappen en daarna op delen en beveiliging.
Zorg er voor alleen degenen die jij gekozen hebt toegang tot de machine hebben, meestal zijn dat: het systeem, jij, de beheerder en degenen waarvan jij wilt dat die toegang hebben ook echt de enigen zijn die toegang hebben.
Daarna sluit je "deze computer", waarna je met de rechtermuisknop daar nog eens op klikt en dan naar beheer gaat.
Hier vindt je alle gedeelde mappen, controleer welke mappen er gedeeld zijn.
Daarna ga je naar gebruikers en groepen, controleer of hij daar in staat, als dat zo is, verwijder hem dan.
Controleer of hij in de beheerdersgroep zit en alle andere groepen en gebruikers.
Verwijder overal zijn naam of machinenaam.
Als je dat allemaal hebt gecontroleerd, ga je naar het controle centrum en klik je op gebruikers, controleer of hij er als gebruiker bij zit, verwijder hem.
Daarna klik je op je eigen account en klik op wachtwoord invoeren.
Voer een wachtwoord in en sluit alle vensters.
Daarna zul je telkens moeten inloggen met een wachtwoord, maar het voorkomt wel dat iemand zonder je toestemming in je systeem kan binnendringen.
Je zal daarna wel moeten uitloggen en opnieuw inloggen en de verbinding moeten herstellen.
Als de aansluiting van de router naar het internet ook van jouw is, kan je daar ook een wachtwoord invoeren, laat het maar even weten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb volgens mij alles gedaan wat je opschreef. f8 enz.

Bij deze computer zit hij in systeembeheer ik heb de naam gewijzigd van hem.

Als ik met de rechtmuisknop klik op deze computer en beheren zie ik verschillende "'gebruikers"": administrator - gast - support - helpassistent en user (ikzelf met mijn eigen naam)
Bij groepen staan er 9 waar ik helemaal niks van snap: administrators - back-upoperators - gasten - externe burobladgebruikers - hoofdgebruikers - replicatie - netwerkconfig. - helpservicegroup - gebruikers.

Ik heb al het delen uitgeschakeld en bij toegang of weigeren alleen mijn eigen naam (user) aangevinkt bij toegang dus.

Nu ik de computer opnieuw heb opgestart zit er een continue een venster in beeld waarop staat : ""windows installer voorbereiden"" Ik druk wel steeds op annuleren..maar het wil niet weg.

Ik wordt er dus echt niet goed van. Verpest zo mijn eigen computer ben ik bang.

vraagje: kan hij mijn msn gesprekken b.v. ook volgen als hij dat wilt? Hij is ook nog mijn buurman:confused: En kluizenaar.

Ik hoop dat je me weer antwoord kan geven,

Groetjes Moesje
 
Laten we de zaken stap voor stap doen:
Gebruikers.
Er is een verschil tussen de gebruikers en de gebruikers group.
De beheerder is degene met de meeste rechten, zorg er dus voor dat in de ledentab slechts 1 gebruiker zit.
Zorg er voor dat alle andere gebruikers niet meer rechten hebben als hooguit poweruser.
Als je bij het aanmelden een wachtwoord opgeeft, kan er een ander niet meer in zonder het wachtwoord te kennen.
anonymous, everyone, guest, administrator, poweruser en anderen zijn default users.
Programma's
Op de balk waar start staat, kan je met de rechtermuisknop klikken, klik op taak manager, klik op processen.
Nu kan je precies zien welke processen er draaien en wie er met programma´s werken.
Je kan ook zien wie er een profiel op je systeem hebben.
Dat kan in 2 stappen, als je op C:\documents and settings\ dan zie je alle gebruikers.
Verwijder alle profielen die er niet op horen.
Je kan daarna kijken op rechtermuisklik op deze computer, eigenschappen, advanced en user accounts, daar kan je alle profielen verwijderen m.u.v van je eigen profiel.
Je kan beter niets installeren waarvan je niet weet wat het is of wat het doet.
Weet je niet wat een programma doet, kijk dan ff op het internet.
Hoe zit het met antivirus, heb je dat en is het up to date en werkt het ook?
Staat je firewall aan?
Succes!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan