muziekbestanden afspelen met Media Player

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lejander

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2008
Berichten
10
Ik heb m'n muziekbestanden van m'n windows XP overgezet naar Vista.
Op m'n XP computer kan ik deze afspelen met de media player.
Als ik de muziek op Vista media player wil laten afspelen krijg ik de mededeling dat de extensie .htm niet door mediaplayer wordt herkent.
Waar kan ik wat veranderen zodat hij de mp3 bestanden wel afspeelt.
 
Het lijkt erop dat je een fout hebt gemaakt bij het overzetten van de bestanden. Hebben deze bestanden in de Verkenner ook de extentie .html? Hoe heb je de bestanden overgezet?
 
maar hoe??..:)

Ed

Eh, eigenlijk heel eenvoudig: de map geselecteerd welke van Xp naar Vista moet worden overgebracht en dit vervolgens via die kabel overgebracht.
Verder geen dingen verandert of zo. Heb in Vista gekeken of de map ook daadwerkelijk staat ingesteld op het afspelen op de mediaplayer.

Kan ik de map in XP niet tijdelijk een andere extensie geven en hem zo herkenbaar maken voor Vista?
Ik weet niet precies hoe dat gaat.
 
Eigenlijk was erbicom bezig met jou te helpen en mijn vraag was dan ook alleen aanvullend bedoeld...:)
Maar ik denk dat er iets niet goed is gegaan bij het overzetten en erbicom zal hier ongetwijfeld iets over willen weten..

Succes, Ed...:)
 
Zomaar een gekke vraag, heb je toevallig een USB stick bij de hand ?
Zet daar eens 1 mp3 bestand op en kopieer deze met de USB stick naar de Vista computer.
Speelt het dan wel af ?
 
Heb ik ook al geprobeerd en dat gaat prima. Heb 'm afgespeeld en dat gaat prima.
 
Op de gekste vragen krijg je soms de beste antwoorden..:D

Ed..;)
 
Heb ik ook al geprobeerd en dat gaat prima. Heb 'm afgespeeld en dat gaat prima.

Wat versta je dan in godsnaam onder "een speciale transfer kabel" :eek:

Heb je dit via een netwerk over gezet ?

Ik begrijp even niet zo goed de link van de verandering van mp3 en htm bestand
 
Lijkt wel of alle Mp3 bestanden nu als één HTML totaalbestand zijn overgezet.:)

Ed
 
Geen idee ?
Bestanden via een netwerk blijven dezelfde extentie houden.
Maar naar een speciale transfer kabel ben ik wel benieuwd en zeker eentje die er een ander extentie van maakt.

Die moet wel heel speciaal zijn
 
Om bestanden en mappen etc. over te zetten van Xp naar Vista kun je een zgn. Transfercable for Windows kopen die eenvoudig, nadat je een programmaatje hebt geinstalleerd met bijgeleverde cd rom (als je het eenmaal door hebt) je bestanden en zo over zet van de ene naar de andere computer. Hier komt dus geen netwerk aan te pas alleen een verbindingskabeltje tussen 2 computers.

Wat die link betreft: Omdat Vista de .HTM met z'n mediaplayer niet herkent kan ik dan op m'n XP de muziekbestanden niet veranderen in een bestand die wordt herkent door Vista en de gehele map vervolgens weer overzetten op de andere pc?
 
Om bestanden en mappen etc. over te zetten van Xp naar Vista kun je een zgn. Transfercable for Windows kopen die eenvoudig, nadat je een programmaatje hebt geinstalleerd met bijgeleverde cd rom (als je het eenmaal door hebt) je bestanden en zo over zet van de ene naar de andere computer. Hier komt dus geen netwerk aan te pas alleen een verbindingskabeltje tussen 2 computers.

Wat die link betreft: Omdat Vista de .HTM met z'n mediaplayer niet herkent kan ik dan op m'n XP de muziekbestanden niet veranderen in een bestand die wordt herkent door Vista en de gehele map vervolgens weer overzetten op de andere pc?

OK, in welke poort stop je deze kabel dan ?
Want je zal best gelijk hebben, zo'n kabel zal best bestaan, maar is mij niet bekend en ik wil ook wel iets leren.
 
Laatst bewerkt:
Begin het idee te krijgen dat het inderdaad 1 totaalbestand is geworden (door dat programmaatje) die je ook weer terug moet converteren (via dat programmaatje)

En....een verbinding tussen 2 computers is al een netwerkje hoor...:)

En daar zijn gewone UTP-kabels voor...geen speciale voor nodig..


Ed
 
Begin het idee te krijgen dat het inderdaad 1 totaalbestand is geworden (door dat programmaatje) die je ook weer terug moet converteren (via dat programmaatje)

En....een verbinding tussen 2 computers is al een netwerkje hoor...:)

En daar zijn gewone UTP-kabels voor...geen speciale voor nodig..


Ed

Maar dat is dan toch wel weer gek
Aan 1 totaal bestand zit ik toch aan een zip bestand te denken en waar komt die htm dan vandaan ?
 
En nog even dit:

van bestanden een map maken kan niet..je kunt wel bestanden in een map zetten..
maar we komen al steeds dichter bij hoe het zit...:)

Ed
 
Kun je misschien ook aangeven om welk type kabel het gaat op die site..anders wordt het wel zoeken..:)

Ed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan