krijg geen ip, geen internet verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

rogiervaneijk

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Berichten
10
hallo,

ten eerste weet ik niet of dit in de juiste sectie staat, zo niet mijn excuus.

afgelopen donderdag heb ik mijn computer geformateerd
( na het installeren van FF3 kreeg ik het ene probleem na het andere, youtube speelde nix meer af, downloads waren allemaal corrupt etc )

na het formatteren kreeg ik geen verbinding meer met het internet,
ik heb geen router en zit rechtstreeks op de modem, alle lampjes branden goed op de motorola modem, en ook achter in mijn computer.

de computernaam is goed, en in netwerk verbindingen staat ook dat hij verbonden is.

ik bellen met ziggo, komen hun tot de conclusie dat mijn cabel naar de modem kapot, waar ik het niet me eens was,

maandag kreeg ik een nieuwe kabel, weer proberen, weer niks, weer met ziggo bellen, komen ze tot de conclusie dat mijn modem kapot is, waar ik het weer niet mee eens was.

komt een nieuwe modem met 5 dagen, kopen iemand?, want met de laptop van mn moeder kan ik zo bij mij thuis het internet op, dus ligt het niet aan de modem, of de kabel,

mijn computer dan?

ik kan in cmd een ping uitvoeren die goed gaat zonder verlies, dus er is wel contact met de modem, als ik www.google.nl toets komt er niks, maar een ping lukt wel.

als ik ipconfig doe, komt er te staan windows ip configuratie en verder niks,

ipconfig /renew etc etc werkt allemaal niet.

de netwerk kaart installatie ongedaan maken werkt ook niet,
het is een onboard netwerk kaart, op een asus a8n sli moederbord


heeft er iemand een goed idee wat er aan de hand is?
ik ben het een beetje zoek op dit moment, ik weet het niet meer.
ik kan ook de goede nieuwe drivers niet vinden bij asus, ik dacht misschien nieuwe moederboard drivers downloaden om dit probleem te verhelpen, maar ik kanniet kiezen uit de keuze die ze hebben daar + ik kan niks vinden speciaal voor de netwerk kaart.

ik zit bij ziggo,
windows xp
asus a8n sli moederboard, onboard netwerk kaart,
ligt niet aan de kabel of modem
ik kan wel een ping uitvoeren in dos.

ik ben geen leek met de computer maar ook geen pro hehe.

alvast bedankt voor de hulp, en sorry voor de lange post,.

met vr gr rogier.
 
Heb je de laptop van ma al geprobeerd achter de netwerkkabel van jou pc en dan draadloos even uitzetten.
Werktt dat wel dan zal je netwerkkaart defect zijn, probeer dan eens een nieuwe netwerkkaart
Werkt dat niet probeer dan een nieuwe UTP kabel tot aan de router?
Werkt dat nog niet sluit dan je pc eens rechtstreeks aan op de modem.
 
Laatst bewerkt:
sluit alles aan zoals het hoort.
open je internet browser.
type in de adres balk

activatie

geef een enter en volg de aanwijzingen op je scherm
als dat gedaan is dan haal je voor ongeveer een 30 seconden de stroom van je modem.
daar stroom er weer op en met 20 minuten heb je verbinding.
 
sluit alles aan zoals het hoort.
open je internet browser.
type in de adres balk

activatie

geef een enter en volg de aanwijzingen op je scherm
als dat gedaan is dan haal je voor ongeveer een 30 seconden de stroom van je modem.
daar stroom er weer op en met 20 minuten heb je verbinding.

?, want met de laptop van mn moeder kan ik zo bij mij thuis het internet op, dus ligt het niet aan de modem,


Ze hebben internet dus er valt niets te activeren ma z'n laptop werkt normaal.
 
Heb je de laptop van ma al geprobeerd achter de netwerkkabel van jou pc en dan draadloos even uitzetten.
Werktt dat wel dan zal je netwerkkaart defect zijn, probeer dan eens een nieuwe netwerkkaart
Werkt dat niet probeer dan een nieuwe UTP kabel tot aan de router?
Werkt dat nog niet sluit dan je pc eens rechtstreeks aan op de modem.

ik heb geen router, en ik zit rechstreeks op de modem, ik heb al een nieuwe utp kabel gekregen en die zit er nu aan,

die eerste regel begrijp ik niet, hoe bedoel je dat?

en als mijn netwerk kaart kapot is hoe kan ik dan een goede PING uitvoeren?

ik heb de utp kabel uit mijn comouter gehaald en in de laptop gestopt, die op dit moment geen draadloos internet heeft, en dat werkte gewoon. ( rechtstreeks op de modem )

in iedergeval bedankt voor de snelle reacties, zit bij mn ouders deze pagina om de 10 seconden te vernieuwen :)>
 
Laatst bewerkt:
?, want met de laptop van mn moeder kan ik zo bij mij thuis het internet op, dus ligt het niet aan de modem,
Ze hebben internet dus er valt niets te activeren ma z'n laptop werkt normaal.
ja dat dacht ik ook.
maar ma haar laptop is een andere dan hij heeft.
Laat hij dit maar eens proberen......
 
sorry dat werkt niet, krijg ik een error dat hij de zoekmachine niet kan vinden,

zit nu thuis met mn ma dr laptop, op de internet verbinding die ik niet goed krijg op mn desktop..
 
wat werkt niet.
dat van sjj
of de activatie
of de dns server.

wel even vertellen wat je doet...wij kunnen nog niet in je pc kijken.
 
niks werkt, die andere post die je linkte, zou niet weten hoe dt moet omdat ik geen router heb, die activatie lukt ook niet dan krijg ik die fout melding die hier boven staat, zal duidelijker zijn volgende keer.

niks werkt dusver, maar ik ben zeer blij met de hulp.
 
En heb je na de nieuwe installatie wel ook de chipset drivers van je moederbord geinstalleerd???
 
eerst niet, dat heb ik gisteren weer gedaan, ik heb heb een oude schijf uit 2005 met de drivers er op, geinstaleerd maar weer niks,

toen gezocht naar drivers op asus maar dit is moeilijk, ik weet niet wat ik moet downloaden en installeren, toen ik mijn computer 2 dagen had ging mn moeder board kapot, en heb toen een nieuwe gekregen met nieuwe drivers, deze heb ik niet,

ik heb z'n idee dat dit het probleem is, maar weet niet wat ik moet zoeken bij asus.

het type moederboard is asus a8n sli, amd athlon 64 3200 processor

als ik naar drivers zoek weet ik echt niet welke ik moet pakken, en of ik meer dan alleen dat moet installeren.
 
nou ik heb weer internet, iemand nog een nieuwe modem nodig? lol,

die drivers geinstaleerd toen vond de computer meer hardware waaronder een andere netwerk kaart... modem gereset en het werkt weer..

bedankt voor de hulp, ik hou deze site zeker in mn bookmarks voor de toekomst, misschien kan ik ook iemand helpen..

toch raar dat die oude schijf niet alles installeerde,

ps, ik krijg nu alleen af en toe de melding na het opstarten "cant find graphics card information" enig idee wat dit is?

zal straks in iedergeval daar ook de "nieuwe" drivers voor downloaden.

nogmaals bedankt.
 
Inderdaad ook die drivers even downloaden en installeren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan