Exif: tijden veranderen en sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

friso44

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2007
Berichten
70
Ik heb foto's van twee camera's, een Canon Ixtus 60 en een Panasonic FZ50, beiden de Amerikaanse versie. Om de bestanden te synchroniseren moet ik in een van de series foto's een Exif veld aanpassen. In één batch omdat het gaat om een paar honderd foto's.
Ik heb dat geprobeerd met MetaEditor van kiwi.software.net. Dat geeft wonderlijke, foute, resultaten waarbij bij mij de vogende vragen rijzen:
1. In de Windowsmedia Viewer kan ik een aantal fotoos sorteren op 'foto genomen op'. Op welk Exif veld (of op welk ander kenmerk) worden de fotoos dan gesorteerd?
2. In MetaEditor zijn drie Exif velden met date/time te zien: a)EXIF.Image.DateTime, b)EXIF.Photo.DateTimeDigitized en c)EXIF.Photo.DateTimeOriginal. Welk veld is relevant ivm sorteren in de mediaviewer?
3. Is er een verschil in het format van de Exif data tussen europese versies van camera's en amerikaanse? Bij mij zie ik: 2008:09:14 13:47:32 voor een foto genomen op 14 september.
Bij voorbaat dank voor een antwoord.

groeten,

Paul
 
Met de nieuwste versie van MetaEditor (www.kiwiczech.net) kun je in een batch operatie in één keer bij alle afbeeldingen de gewenste tijdcorrectie maken.
Doe dus de foto's van een camera in een aparte map.
Start Metaeditor en laad alle foto´s uit die map.
Neem dan de tag Exif.Photo.DateTmeOriginal en kies de gewenste tijdscorrectie.
Doe dit zo vaak als er verschillende camera´s waren (minus een, die is de standaard tijd).
Gooi alle foto's samen in één map en sorteer (rechtsklik) op 'Pictogrammen schikken op/ foto genomen op' dan worden de foto's op die tag gesorteerd en staan ze mooi in volgorde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan