Geluid hapert bij belasting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wimkuh

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2008
Berichten
56
Ik kom er niet meer uit. Heb al veel forums doorgelezen en "zie door de bomen het bos niet meer". En raak er zelfs behoorlijk geïrriteerd van :(
Mijn besturingsprogramma Realtek ALC655 @ Intel 82801FB ICH6 - AC'97 Audio Controller. Heb deze verwijderd en opnieuw gedownload van Realtek. Geluid speelt goed, behalve bij belasting van het systeem.

Heb een 2e handse computer gekocht. Asus pentium 4,ACPI Multiprocessor-pc, Xp-home met SP3 met geluidskaart ATI RV620. (weet niet of dit nuttige info is of voldoende..) En dit was al vanaf het begin, dus weet niet wat er fout gegaan zou kunnen zijn.

Verschillende dingen geprobeerd, zoals in het configutatie scherm, of via uitvoeren>dxdiag, geluidsversnellingen, dingen aan of uitgevinkt etc.
Moet ik een codec of bios (AMI 09/26/06) update, zo ja waar kan ik dat doen? Ik heb niet super veel verstand van computers en tot zover ik het weet of gelezen heb geprobeerd, maar kom er gewoon niet meer uit.
Als er meer info nodig is, laat het me dan weten.

Please kan iemand me helpen?

Alvast bedankt,
Mvg. Wim
 
Wat versta je onder belasting?
Wanneer je een ouder systeem hebt, en je gaat deze zwaar belasten kan het wel eens zijn dat je geluid gaat haperen.
Puur een kwestie dat het systeem te traag is.
 
Ik kom er niet meer uit. Heb al veel forums doorgelezen en "zie door de bomen het bos niet meer". En raak er zelfs behoorlijk geïrriteerd van :(
Mijn besturingsprogramma Realtek ALC655 @ Intel 82801FB ICH6 - AC'97 Audio Controller. Heb deze verwijderd en opnieuw gedownload van Realtek. Geluid speelt goed, behalve bij belasting van het systeem.

Heb een 2e handse computer gekocht. Asus pentium 4,ACPI Multiprocessor-pc, Xp-home met SP3 met geluidskaart ATI RV620. (weet niet of dit nuttige info is of voldoende..) En dit was al vanaf het begin, dus weet niet wat er fout gegaan zou kunnen zijn.

Verschillende dingen geprobeerd, zoals in het configutatie scherm, of via uitvoeren>dxdiag, geluidsversnellingen, dingen aan of uitgevinkt etc.
Moet ik een codec of bios (AMI 09/26/06) update, zo ja waar kan ik dat doen? Ik heb niet super veel verstand van computers en tot zover ik het weet of gelezen heb geprobeerd, maar kom er gewoon niet meer uit.
Als er meer info nodig is, laat het me dan weten.

Please kan iemand me helpen?

Alvast bedankt,
Mvg. Wim


Naast algemene traagheid van het systeem, zou er nog een oorzaak kunnen zijn: is de pc na het in gebruik nemen opnieuw geformatteerd en van Windows voorzien? Zo nee, dan zou het zomaar kunnen dat de pagefile / wisselbestand door de vorige bezitter erg klein is gemaakt / op 0 is gezet.

Check het eens. Het wisselbestand is optimaal als het ingesteld staat op 1,5x het aanwezig fysiek geheugen.
Stel er zit 1 giga intern geheugen in de machine, dan zou de pagefile op 1,5 giga moeten staan.

Ik heb momenteel geen XP machine aanstaan zodat ik de precieze muisklikjes in XP even niet weet. In Vista is het :

configuratiescherm, systeem, geavanceerde systeeminstellingen, tabblad instellingen onder prestaties en tot slot geavanceerd bij het virtuele geheugen.

Wellicht binnen XP dezelfde muisklikken / schermpjes.
 
Laatst bewerkt:
en als aanvulling op PASJA:
eventjes de registry oppoetsen en de diskpartities defragmenteren
 
Thnx voor de super snelle reactie. Had het niet helemaal verwacht rond dit tijdstip, maar vind het super.

Ik heb de computer in een winkel gekocht en ben er eigenlijk vanuit gegaan dat deze opnieuw geïnstalleerd is. Hier ben ik dan niet helemaal zeker van.
De pc is 2 jaar oud, 2006.

Met belasting van het systeem bedoel ik bijv. als ik een uitzending heb gemist heb en deze terug kijk het geluid dan vervormd, hapert etc. Dus eigenlijk niet lekker vloeiend loopt waardoor het soms moeilijk is te verstaan.
Ben net dan is is gaan defragmenteren en heb dan online radio aanstaan. Starte het defragmenteren en het geluid deed meteen al raar. Nu paar min. later gaat het wel weer goed. Of als ik met "zwaardere" prog. bezig ben, waaronder 3d tekenen (soms ook bij lichtere dingen saven van bestanden ofzo), gaat het geluid raar doen.
(defragmenteren is nu nog bezig) Hoe moet ik het registry oppoetsen?

Hier paar afbeeldingen ter info.
Foto-A4YU3Y7N.jpg

Foto-Z3A7BS4Y.jpg


Hoop dat jullie hier iets meer mee kunnen of wat ik dan het beste kan doen? Of opnieuw installeren? (maar dit had volgens mij niet veel nut, dacht ik op een ander forum te hebben gelezen.) Het gaat hier trouwens over een on-board geluidskaart.

Wederom alvast thnx.
Greetz Wim
 
Laatst bewerkt:
Gelet op wat je schrijft, denk ik dat een Audigy2 kaartje van zo'n 25 euro of zo, al je problemen oplost. Uitzending gemist / een zwaar grafisch programma draaien, trekt / trekken een behoorlijke wissel op je systeem. Daar het geluid verder goed werkt, is een losse geluidskaart wellicht dé oplossing voor je probleem.
 
Had zelf ook gedacht aan een nieuwe geluidskaart, maar hoopte eigenlijk dat het misschien met software op te lossen was.
Of ik ga even terug naar de winkel, want heb hem pas twee weken.
In ieder geval wel thnx voor de tips :thumb: Ik zal er wel is even over na denken wat ik zal doen. Denk het eerst even op de "garantie" te gooien :) En als dat het niet wordt, een nieuwe kaart.

Bedankt voor jullie hulp.
Greetz Wim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan