Geluid niet in orde

Status
Niet open voor verdere reacties.

HBTJannes

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2008
Berichten
7
Ik heb windows vista,
ik heb problemen met geluid in mp3 en in dvd film.
als ik een filmpje dvd of gewoon een internet fragment. dan hoor je de stemmen niet wel geluid er om heen.
met mp3 is hetzelfde het geval ik hoor de sounds wel maar de stem op de achtergrond. bij mp3 als ik in winamp de schuif van de box naar 1 box doe dan hoor ik de stem beter.
het is in ieder geval niet goed.
wie kan mij helpen
ik heb:
Realtek HD Audio Manager
versie van stuurprogramma : 6.0.1.5470
versie Direct X : 10.0
Audiobesturing: HD Audio
Audiocodec: ALC888S
 
Is waarschijnlijk een slechte verbinding, plug of kabel. Rommel eens wat aan de verbinding naar je geluidssysteem. Check of de pluggen aan beide kanten er goed in zitten. Vervang bij geen verandering de audiokabels.
 
heb ik zojuist geprobeerd. het heeft niet geholpen. het is al vanaf minuut 1 dat ik de computer heb. en heb hem nieuw gekocht
 
Kijk even bij de instellingen van het geluid of je niet toevallig een "effect" (auditorium, badkamer, rioolpijp, o.i.d.) aan hebt staan.... (daar lijkt dit ernstig op).... schakel dit dan uit en het geluid zal waarschijnlijk weer normaal zijn.....
 
Effect kan evt.. Maar ik begin nog een keer over een kabel.. Sluit je het geluid aan op de voorkant van je computer? Dan loopt er in de kast een kabeltje naar de geluidskaart, en is dat de boosdoener..
Anders is wellicht de geluidskaart zelf rot. Je hebt vanaf een paar 10-tjes een nieuwe.. Maar heb je nog garantie?
 
Beste Vandahl... een kabel werkt... of hij werkt niet... maar kan nooit een vertekend geluidsbeeld geven.....

Check effecten!
 
Da's niet waar ErpCity. Een stereo signaal kan door een breuk, kortsluiting of los contact alleen nog mono zijn. Als dit bij een stereo ingang aan komt, kan er uitdoving in het midden ontstaan. Het zou kunnen dat dat hier aan de hand is, mede door de toevoeging van de TS: 'Als ik de schuif naar 1 box doe hoor ik de stemmen beter..'
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan