lan met cross cable???

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander678

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
Berichten
184
hallo

ik wil met een maat command and conquer generals spelen maar nu heb ik een laptop en een andere computer

kan ik doormiddel van een crosscable de snelheid sneller maken en kan dit uberhaubt?

alleen een cross cable in allebei de poorten van de computers en dan zou die toch al eigenlijk contact moeten hebben ik kan wel van de ene computer naar de andere computer pingen maar van de laptop naar de computer kan niet zegt hij time out

groeten sander
 
IP-adressen handmatig ingesteld?

Firewall gecontroleerd?

Een crosskabel vervoert de maximale snelheid die de langzaamste poort ondersteunt. Heeft de één een gigabit-poort en de ander een megabit-poort dan zal de maximale snelheid 100MB/s zijn.
 
ja we hebben het ip adres handmatig ingesteld op

192.168.123.1 en de dan .2

en bij dns server 127.0.0.1 en de andere ook zelfde

firewall hebbben we uitgezet
 
Kun je elkaar wel pingen?

Start > Uitvoeren > cmd > "ping 192.168.123.1" intypen (zonder quotes) op de computer welke niet dat IP-adres heeft gekregen.
 
hey bedankt voor je reactie

maar dat hebben we al gedaan en dat doet hij wel vanaf mij stand alone pc naar de laptop
\maar vanaf de laptop naar de standalone pc doet hij niet krijg ik time out

ik zou het niet weten:S
 
Ah inderdaad, ik had te snel gereageerd. Je had dit in je beginpost al vermeldt :eek:

Zijn de besturingssystemen op beide computers gelijk? Dus allebei Vista of beide XP?

Of je de DNS-server wel in moet vullen betwijfel ik, het komt mij niet bekend voor.
Ik ga er van uit dat je het subnetmasker op 255.255.255.0 hebt staan.
 
ja die vult hij ook automatisch in maar anders had ik hem ook op 255.255.255.0 neer gezet

beide xp pro service pack 3
ik word hier gek van:S

ik ben zelf ICTER dus vind het gek waarom ik het niet opgelost krijg...

weet iemand nog iets?

het rare is vanuit de ene kant krijg je antwoord en de andere kant time out:S
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan