wat is het probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

yasinkr

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
24
Ik heb sinds kort een nieuwe laptop aangeschaft met WiFi.

Het probleem is hij verbind wel hij doet het wel. Maar na een tijdje begint hij uit te vallen en moet ik de kabels enal eruit trekken voordat hij het doet. Waarom valt hij uit en is dit op te lossen.


B.V.D Yasin
 
Heb je de nieuwste firmware voor je router?.
Zo niet, probeer die eens te downloaden en kijk eens hoe die dan reageert.

Oja wat voor router heb je? geen Sweex oid toch :$.
 
ik heb geen verstand van computers maar het is waarschijnlijk geen oid. Ik weet niet waar ik de versie kan zien maar op mijn laptop staat alleen wifi tm


wat bedoel je met firmware.?? en waar download ik die (sorry da ik zo vragerig ben:eek:
 
Laatst bewerkt:
Heb je niet toevallig het ruimteverschil te groot tussen je router en je laptop?
Ik bedoel het bereik van je router/modem! Of obstakels in de weg die op hetzelfde frequency zitten (2,4 ghz)

Als je ontvangst niet goed is, of te groot wil de verbinding nog wel is wegvallen namelijk!
Ook kun je een beetje met het kanaal proberen te spelen. Bij sommige routers gaat dit automatisch en bij sommige moet je hem stellen. Dit kan tot kanaal 1 t/m 11 geloof ik! 6 en 11 of 1 zijn kanalen wat meestal goed bereik geeft!
Gewoon wat proberen, werkt het niet zet je de instelling terug naar hoe het was!
 
Heb je niet toevallig het ruimteverschil te groot tussen je router en je laptop?
Ik bedoel het bereik van je router/modem! Of obstakels in de weg die op hetzelfde frequency zitten (2,4 ghz)

Als je ontvangst niet goed is, of te groot wil de verbinding nog wel is wegvallen namelijk!
Ook kun je een beetje met het kanaal proberen te spelen. Bij sommige routers gaat dit automatisch en bij sommige moet je hem stellen. Dit kan tot kanaal 1 t/m 11 geloof ik! 6 en 11 of 1 zijn kanalen wat meestal goed bereik geeft!
Gewoon wat proberen, werkt het niet zet je de instelling terug naar hoe het was!


het verschil is zeker niet groot. Ik heb verder alleen nog een pc bij mijn router maar ik denk niet dat dat het probleem is. Het is waarschijnlijk iets met wifi zelf
 
Oke.

Is het kanaal wel goed?
En zit er geen virusscanner/firewall in de weg?
 
ik weet eigenlijk niet ik snap helemaal niks van computers dus daarom vraag ik ook hulp
 
Nou het kan zijn dat bv de firewall van xp de internetverbinding blokkeerd! Een virusscanner kan dit ook doen. Norton is zo'n virusscanner (of all in One) die dat nog wel eens doet! Zet deze is tijdelijk uit om te kijken of je het probleem dan nog steeds hebt!
 
Als deze het internet blokkeerd wel!
Je kunt norton eens uitschakelen om het te testen!
Je kunt ook andere virusscanners downloaden die goed zijn en nog gratis ook! AVG bv.
Je kunt deze downloaden van www.download.com.
Uiteraard de free edition nemen. Schakel dan wel norton uit. 2 virusscanners op 1 pc geven meestal conflicten namelijk!

Succes, ga nu pitten moet er weer vroeg uit morgen..:(
 
Ik heb begrepen zoals een aantal, niet, dat deze meneer niet veel van computers weet, dat ook niet erg is.
Dus ga ik het even proberen, maar dan in Jip en Janneke taal.

Je router maakt normaal gewoon verbinding naar je laptop.
Als dit verstoord wordt, dan kan het aan een aantal punten liggen.

punt 1: Het kanaal van je router. Je router maakt verbinding via een bepaald kanaal (Frequency). Als er een apparaat in de buurt is, die een hogere Frequency heeft, dan valt je verbinding constant weg. Hoe op te lossen;

Je moet je router in proberen te komen. Dit doe je door het ip-adres in te voeren van je router. Dit IP-adres is vaak hetzelfde: 192.168.1.1 of 192.168.100.1.
Als je eenmaal in je router bent gekomen dan moet je opzoeken bij configuratie, waar staat channel (kanaal). Deze channel verander je naar bijvoorbeeld 11. (Het klopt dat 1, 6 en 11 vaak beter signaal geeft omdat dit uit de buurt is van normale Frequencies van andere apparatuur).
Sla de gegevens op en log uit je router.

Je router heeft een eigen login en wachtwoord. Heb je deze niet, dan moet je even je routertype hier posten, zodat ik of een ander even opzoeken op google.nl wat het standaard is voor je router.

ps: zet je router niet op de grond of naast andere apparatuur zoals een tv, versterker etc. Dit verstoord vaak ook het signaal. Liefst 1 of 2 meter er vandaan.

punt 2: Je firewall blokkeert de verbinding, zoals hierboven gepost stond. Dit kan niet, omdat hij af en toe uitvalt. Als deze computer helemaal geen verbinding meer had, dan had dat het kunnen zijn.

Je kan proberen via een normale kabel verbinding te maken en kijken wat er dan gebeurd. Als je pc dan normaal werkt, dan ligt het echter toch aan je router.

punt 3: nieuwste firmware (update voor je router) downloaden. Hoe doe je dit?
De maker van je router moet je hiervoor weten. Deze toets je in bij Google.nl. We nemen een voorbeeld, Sitecom. Je gaat naar www.sitecom.com. Je klikt op de menubalk op customer support. Productgroep: wireless networking. Kies het type modem. Scroll naar beneden en daar kan je de routerfirmware downloaden. Log dan in op je router met dezelfde gegevens en kijk in het menu waar je precies een firmware update kan doen. Kies het bestand die je inmiddels hebt gedownload naar je bureaublad. En voer deze update uit. AUB absoluut niet onderbreken en doe dit met een BEKABELDE verbinding.
 
ik heb de nieuwste firmware gedownload maar daardoor ging die helemaal kapot. Ik moest mijn modem/router inruilen voor een ander en daarna moest ik alles overnieuw instaleren en programeren. Nu heb ik effekes geen last
 
Had je wel de juiste? Dit is misschien achteraf praat, maar ik had wel duidelijk vermeld dat je de maker van je router moest weten en aan de hand daarmee aan de hand van het type de juiste firmware opzoeken. Sommige routers kijken dit automatisch na of er nieuwere firmware voor is...Wat kreeg je eigenlijk toen je de firmware installeerde?
 
ik weet zeker dat ik de goeie had maar toch is het allemaal niet gelukt ik kreeg een nieuwe router en nu is het goed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan