van .avi naar .vob geeft ander beeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rapaljera

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Berichten
123
hoi,
ik wilde een film in .avi branden op dvd. dat kon dus alleen door deze eerst in .vob files over te zetten. das allemaal gelukt.
maar nu is het beeld zeg maar smaller. als ik de avi film op mijn computer kijk, is het beeld goed, maar als ik de 'dvd versie' op mijn computer kijk is het beeld smaller, zowel in windows media player als ik cyberlink powerdvd8...

maar als ik de vob files op een dvd zet en afspeel op een dvd speler (op de TV kijk), is het beeld wel de goede verhouding zeg maar.

heeft iemand enig idee hoe ik de vob films ook op mijn computer kan kijken met 'gewoon beeld'?

en alsjeblieft geen opmerkingen zoals kijk de film op je tv, of kijk de avi film dan.
ik weet dat dat ook kan, maar ik vraag me gewoon af of ik ook de dvd files op mijn computer goed beeld kan krijgen (breedbeeld denk ik, maar weet niet zeker)...

thanx alvast :)
 
hoi,
ik wilde een film in .avi branden op dvd. dat kon dus alleen door deze eerst in .vob files over te zetten. das allemaal gelukt......

Hoe vond die omzetting dan plaats?
Normaal gesproken kun je een aantal instellingen doen (ratio; beeldverhouding; ed) wanneer je een .AVI converteerd naar .VOB met de daarvoor bestemde software.

Maar ook binnen PowerDVD of Nero Showview kun je verschillende beeld verhoudingen kiezen. Miss. moet je het daar in zoeken.

Grtz.
 
nee ik kon in die wmp en cyberlink geen optie vinden voor verandering van beeldgrootte etc.

omzetting avi -> vob heb ik gedaan met Free Studio Manager 4.1.1.1 en dan free video to dvd converter.. hier kan je dan verder niet voor opties mbt beeld kiezen, alleen voor
dvd ntsc of pal en dan high, good, standard, longplay quality...
ik had steeds high quality gedaan en ntsc...

maar ik vind het zo raar dat op me TV de dvd wél goed beeld geeft, maar op mijn computer niet...
 
Laatst bewerkt:
Misschien heb je toch niet helemaal de juiste codecs aan boord....

Voor Vista en XP hier te downloaden.

Grtz.
 
ja ik geloof dat ik wel gewoon codecs heb...
want nu ik een film in vob download, en ik speel hem af, is er geen probleem :confused:

kan het liggen aan het verschil (wat dat ook is) tussen ntsc en pal?
 
ja ik geloof dat ik wel gewoon codecs heb...
want nu ik een film in vob download, en ik speel hem af, is er geen probleem :confused:

kan het liggen aan het verschil (wat dat ook is) tussen ntsc en pal?

Weet niet of het aan het verschil NTSC/PAL kan liggen maar hier miss. een interessante uitleg

Grtz.
 
ja die had ik al gezien...werd niet veel duidelijk mbt mijn ´probleem´... :confused:

trouwens, wel bedankt voor de replies he...was ik ff vergeten te zeggen :thumb:
 
In mijn engels-talige Power DVD staat in het 'Configuration' -scherm onder 'Video' de regel 'Keep aspect-ratio' Als je de vink daarbij uit zet, lost dat het probleem op?
(Hierna wel de DVD opnieuw openen)
 
Laatst bewerkt:
...ik kan helemaal niet kiezen voor die optie...hij staat nergens :confused:
 
NTSC of PAL maakt niet ZO veel uit.
Maar wij nemen liever PAL. Dat is voor EU

Normaal moet je bij ELKE convertor de optie hebben voor dvd formaat te kiezen.
En of je nu 4:3 of 16:9 moet kiezen hangt van je film af (breedbeeld or not)
Breedbeelt: 16:9
Geen breedbeeld: 4:3
 
nee...maar misschien komt dat omdat ik een trial versie heb ofzo...? ik weet het niet, maar in ieder geval ziet mijn hele versie er anders uit:

powerdvd2.jpg



dit is trouwens het (in de breedte) samengeperste beeld zeg maar:
powerdvd1.jpg
 
Ik denk dat ik eerder een oude versie heb.. Zit het misschien onder 'advanced' of onder 'Display mode'? Zoek anders in de Help van het programma eens op 'Aspect Ratio'..
 
tja das vreemd...als ik aspect ratio ´zoek´ bij help, krijg ik dit:

CyberLink PowerDVD also provides you with Advanced Video configuration options on the Video tab. Click the Advanced button to access the additional settings. Select one of the following tabs:

Smart De-Interlacing Mode

Dual Display Mode (Using overlay and clone mode)

Color

Aspect Ratio

Video Quality

---> vervolgens kijk ik bij het helpkopje over aspect ratio en daar staat dat je het kunt veranderen in 4:3 en 16:9 dus dat is alemaal goed.
maar in het program zelf staat bij 'video' --> 'advanced' alleen 'Smart De-Interlacing Mode' de andere 4 ontbreken...

dus ik denk dat het niet gaat werken zo :(

misschien weet iemand een andere goede en gratis dvdplayer voor computer? :)
 
ok het is nu gelukt, het kwam toch doordat het de trial versie was, bij de echte zijn meer opties...

bedankt voor alle hulp toch !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan