software bewaren

Status
Niet open voor verdere reacties.

dejobse

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Berichten
722
halloo!!
ik zou graag mijn broer zijn pc ffe herinstalleren(de oplader van mn laptop is stuck maar zit dus nu op die van mn broer) maar hij heeft er software opstaan die die niet opnieuw wilt installeren dus:
wil ik die mappen terug gaan zetten na het herinstalleren ik weet dat je al een heel eind komt met app..data maar dat is tog nog niet het register waar staat dat ergens? als ik dat dan ook zou backuppen kan ik dan die software niet bewaren.
 
Je haalt een paar dingen door elkaar:

- eigen bestanden zoals foto's, muziek, documenten etc kun je backuppen door deze op een andere schijf, stick, cd/rom etc te zetten

- programma's zelf zoals Windows, Excel, Word, Nero, iTunes, virusscanner etc etc kun je niet backuppen, je hebt de installatiecd's nodig om het programma opnieuw te installeren. Over het algemeen zul je je instellingen kwijt raken want de meeste staan in het register, wat ook opnieuw geinstalleerd wordt als je windows herinstalleert

- Je email kun je wel backuppen. Waar deze bestanden staan hangt af van je mailprogramma. Voor outlook (express) is dat inderdaad c:\documents and settings\[user]\local settings\application data etc.

- Je favorieten kun je ook backuppen, waar deze staan hangt weer af van je browser
 
ik weet dat het oorspronkelijk niet kan om software te backuppen (daarom vraag ik het HIER!) maar je moet software tog kunnen backuppen want: alle bestanden die op je pc staan waardoor je software draait moet je kunnen opslaan als je die dan terug zet heb je het nog! ik weet zeker dat dit gaat^^
 
alles werkt tog door dat het bestanden laad vanaf een bepaalde plaats war dat 1bestand dan weer naar linkt zoo werkt een pc die betsnden kan je tog allemaal "ergens" vinden??
 
Je vergeet, dat programma's ook dingen in het register van Windows plaatsen. Daarom kun je de meeste programma's niet backuppen, om deze bij een nieuwe installatie weer terug te zetten.
 
dan moet je het register opslaan (staat ook op je harde schijf moet dus ook te doen zijn!)?
 
En dan alle overbodige register rotzooi op een verse installatie plaatsen? Dat is vragen om problemen. Je kan beter alles schoon installeren en van die installatie een volledige image maken.
 
ja swaar dan ben ik nog niet veel verder ^^ maar dat repairen lijkt me wel wat mara wat gebeurt er dan precies?
 
Ik zou zeggen, lees de info in de link die ik gaf en je weet wat er gebeurt bij een repair.
 
die repair had niet het effect dat ik wou dus heb ik maar geformatteerd en installeer ik al die software wel weer opnieuw :D

maar nu zit ik met een probleem: mijn geluid werkt niet:s!! ik denk dat het door de driver komt maar ik heb geen apparte sount kaart die is gewoon origineel.
ik heb en integrated sound, european - altec lancing ada memory (1x256) boxen

pc is dell dimension 2400 met 40 gb harde schijf en 256mb werkgeheugen.
 
Merk en typenummer van de pc zou prettig zijn bij het zoeken naar de driver. Kijk anders even met Everest (weet zo ff de link niet, google het anders even) om welke kaart het exact gaat.

Kijk ook even in apparaatbeheer of je nog gele vraagtekens hebt. Zo ja, dan zijn er nog meer drivers die je moet hebben. Heb je uberhaubt drivers geinstalleerd?
 
ik heb al heel wat drivers geïnstalleerd.
er staan nog 3 gele vraagtekens:
ethernet-controller(niet nodig:gebruik ik nie en was er ook niet op de vorige installatie.)
multimedia-audiocontroller(lijkt me het geluid)
sm-buscontroller(geen idee wat het is, misschien mijn microfoon)

en waar vind ik typenummer (is dat niet dell dimension 2400?? al vermeld hoor^^)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan