Windows XP installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoshana

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2008
Berichten
21
als ik xp Pro (Engels) installeer gaat alles goed van drivers tot formatteren maar zodra hij daar mee klaar is dan zegt hij over 15 sec overnieuw opstarten. nadat hij overnieuw opstart begint hij met deze error Message.

Windows could not start because of a computer disk Hardware configuration problem.

Could not read from the selected boot disk .check boot path and disk hardware .

Please check the windows documentation about hardware disk configuration and your hardware reference manuals for additional information.


vroeger had ik al voor drie keer zelfde Xp zonder probleem geinstalleerd, maar op een andere systeem.

mijn pc:

windows xp Pro edition
512gb geheugen
AMD 1.7 ghz
hardeschijf 100 gb

alvast bedankt
:love:
 
Gebruik je soms een cd die specifiek bij een andere pc hoort??
 
Heb je toevallig een s-ata harde schijf, zo ja dan moet je deze in de bios op first boot zetten.
 
Heb je toevallig een s-ata harde schijf, zo ja dan moet je deze in de bios op first boot zetten.
Waarom zou hij dat moeten doen, hij heeft toch kunnen starten van zijn xp cd, dus moet hij voor niks de bootvolgorde gaan veranderen.
Ean als hij zijn schijven ook kon formatteren, zal de xp setup die wel herkent hebben, dus daar zal het probleem niet liggen.

@ hoshana: Zeker dat je xp cd goed is? Geen krassen op ofzo? Desnoods nog is een 2 de maal proberen te installeren.
 
Maar als meerdere harde schijven hebt, dan moet je boot schijf (de sata) wel degelijk bovenaan zetten. anders boot de pc niet.
 
Waarom zou hij dat moeten doen, hij heeft toch kunnen starten van zijn xp cd, dus moet hij voor niks de bootvolgorde gaan veranderen.
Ean als hij zijn schijven ook kon formatteren, zal de xp setup die wel herkent hebben, dus daar zal het probleem niet liggen.


@ hoshana: Zeker dat je xp cd goed is? Geen krassen op ofzo? Desnoods nog is een 2 de maal proberen te installeren.

Ik probeerde het nog eens,
Ik probeerde ook andere XP Pro CD dat ik had maar kreeg ik zelfde.
zo raar :(
 
Dan moet je al die berichten over SATA hierboven om te beginnen maar even vergeten....

Controleer het volgende:

1) Staat de jumper op je harddisk op Master?
2) is je IDE kabel waaraan deze hang aangesloten op IDE1 en niet op 2
3) Hangt er aan deze kabel nog iets anders, b.v. DVD of CD speler?
4) Zo ja, zorg dan dat daar de jumper van op Slave staat

Kijk dit even na en kom dan weer even terug
 
Dan moet je al die berichten over SATA hierboven om te beginnen maar even vergeten....

Controleer het volgende:

1) Staat de jumper op je harddisk op Master?
2) is je IDE kabel waaraan deze hang aangesloten op IDE1 en niet op 2
3) Hangt er aan deze kabel nog iets anders, b.v. DVD of CD speler?
4) Zo ja, zorg dan dat daar de jumper van op Slave staat

Kijk dit even na en kom dan weer even terug

de jumper staat op CS
IDE kabel is aangesloten op IDE2
ook geen andere kabel aan deze kabel.
 
Zet de jumper voor alle zekerheid op Master en de kabel sowieso in IDE 1
 
Ja , maar dit is een Illegale XP, je kan ook voor andere Pc gebruiken.

Nu mogen we je eigenlijk niet helpen omdat jij een illigale cd gebruikt.

Koop een XP CD. Dan kan je alle updates doen en nieuwste software downloaden.
 
Zet de jumper voor alle zekerheid op Master en de kabel sowieso in IDE 1

zo heb ik gedaan maar het is alweer begonnen om windows xp setup te installeren.
als het klaar is dan meld ik hier ites .,.

Alvast bedank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan