Verkeerde geluid overstemd in video

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saartje

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2002
Berichten
306
Hallo,

Ik heb een interview gefilmd, maar het interview komt niet goed naar voren. Ik ben nog maar een beginneling met filmen. Ik heb in een grote ruimte gefilmd en de stemmen van andere mensen hoor ik duidelijker dan het interview dat ik nu nog maar voor de helft kan horen.
Ondertussen heb ik Sound Forge gedownload waardoor ik wel computergeruis heb weg kunnen halen. Nu nog die 'overtollige' stemmen dimmen of verwijderen als dat lukt. Maar hoe doe ik dat. Iemand een idee?

Groetjes,
Sara
 
Je moet met dit soort dingen altijd bij de bron beginnen door een goede opname te maken.
Dat is slimmer dan later nog iets van de opname proberen te maken, want in jouw geval gaat dat niet helemaal lukken.

Ik denk dat de keuze van de microfoon niet helemaal goed is geweest.
Voor dit soort opnamen is een goede richtmicrofoon de juiste oplossing.

Dus de oplossing voor jouw probleem heb ik niet, maar wel een goede raad voor de volgende keer.
 
Laatst bewerkt:
Daar was ik ook al achtergekomen ja. :D Ik had beter in een kleine ruimte kunnen filmen waar geen andere mensen aanwezig zijn. Maar bedankt voor de tip. :thumb:
Het is een beetje jammer omdat ik de tekst dringend nodig heb.
 
Je kunt best wel in grote ruimtes filmen hoor, maar gebruik daarvoor dan wel een goede microfoon.
Wij noemen dit een richtpijp. m.a.w. een richtmicrofoon
 
Die had ik niet bij de hand. Maar dan weet ik dat voor de volgende keer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan