Geen geluid in WMP9 wanneer ik skip

Status
Niet open voor verdere reacties.

internetworking

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2007
Berichten
16
[OPGELOST]
Ik heb een vervelend probleem waar ik nooit eerder last van heb gehad. Als ik filmpjes in Windows Media Player 9 afspeel en de videoversnelling/hardware acceleration (extra>opties>prestaties) staat op maximaal, dan valt het geluid weg zodra ik in het filmpje skip (verder spoel). Als de videoversnelling/hardware acceleration uit staat, heb ik nergens last van maar dan zit ik met het probleem dat ik filmpjes niet in volledig scherm kan afspelen.

Ik draai Windows XP SP3, ik heb de recentste videokaart-drivers, m'n systeem heeft alle correcte codecs en is vrij van malware.

Zoals ik al zei heb ik hier NOOIT last van gehad. Ik heb pas Windows opnieuw geïnstalleerd en merk nu dat dit probleem zich voordoet. Hoe kom ik in godsnaam aan dit probleem? En belangrijker, hoe kom ik er weer af? Upgraden naar een hogere WMP versie is geen optie. Gezien ik WMP nodig heb voor diverse streams en het probleem zich daar ook voordoet, is een andere player gebruiken ook geen optie.

edit:
Ik dacht dat ik dit vage probleem niet zo snel zou op kunnen lossen, maar ik heb toevallig op Tweakers.net de oplossing gevonden!
Start de DirectX diag tool (start>uitvoeren>dxdiag), tabblad beeldscherm, zet 'AGP-oppervlakte versnelling' uit.

De oorzaak van het probleem ligt denk ik bij een oud spel wat met de DirectX settings heeft zitten stoeien.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan