Melding van geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Veuger

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Berichten
951
Ik heb een pc welke met een kabel via een router met het internet is verbonden, ik heb ook een laptop, welke draadloos is verbonden met die router.
Het probleem waar ik tegen aan loop is de volgende.
Wanneer ik onverschillig met welke computer (de laptop of de pc) het internet op wil krijg ik vaak de melding dat ik niet met internet verbonden ben.
Ik krijg dan een schermpje in beeld met de keuze ,offline blijven of ,opnieuw.
Wanneer ik opnieuw aanklik gaat de verbinding met internet probleemloos.
Ik vind het erg storend dat ik steeds die melding krijg, en het vreemde is dat er rechtsonder op de taakbalk wel het beeldschermpje staat, en wanneer ik daar rechts op klik word aangegeven dat ik al wel verbinding heb.
Hoe kom ik van dat storende schermpje af?
 
Hoi,

Het lijkt er op dat het met de instellingen van je ethernet router of met de instellingen van een programma te maken heeft.
Gebeurt dit alleen bij een bepaald programma of bij elk programma?
Welk type en merk ethernet router heb je?
Heb je de instellingen al gecontroleerd?
Weet je hoe lang het duurt voordat de verbinding verbroken wordt en kan je die instellingen niet terug vinden in de router of het programma?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een belkin G Router, en ik heb geen idee hoe ik bepaalde instellingen zou kunnen controleren.
Ik weet ook niet hoe lang het duurt voordat de verbinding zogenaamd verbroken word, immers het beeldschermpje rechtsonder op de taakbalk zegt steeds dat er wel een verbinding is, en het gebeurt bij elk programma
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verbinden met het internet

Hoi,

Het lijkt er dan op dat de netwerk verbinding aan de binnenzijde blijft bestaan, maar dat uitsluitend je verbinding met het internet na een tijd wegvalt.

Je hebt documentatie van de router, anders kan je deze op de Belkin website vinden.
Er zijn meerdere modellen, het model staat meestal op de router vermeld.
Hierin staat bijvoorbeeld het default IP adres dat je in de adresbalk van Internet Explorer invoeren kan, daarna volgt vaak een login scherm waar je de logon gegevens kan invoeren die ook in de documentatie staan.

Daarna kan je op bijvoorbeeld Tweakers.net een kijken of er mensen zijn die soortgelijke problemen ondervinden die jij meldt, meestal staat daar dan ook bij hoe men dat oplost.
Vergelijk e.e.a met de instellingen die je ziet nadat je hebt ingelogd in je router.

Succes.
 
ik weet niet hoe ik in kan loggen op mijn router, wie kan helpen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan