Afspeel volgorde USB stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kruidenpotje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2008
Berichten
4
Hallo,

Ik heb een USB stick waar ik middels Vista MP3 bestanden op zet. Deze bestanden zijn genummerd middels de bestandsnaam. Als ik echter de USB stick afspeel op mijn autoradio dan worden de nummers in een andere volgorde afgespeeld. Hoe kan ik zorgen dat ze wel in de volgorde van de bestandsnamen afgespeeld worden.

Alvast bedankt voor jullie reacties
 
Hoi...:)

Deze bestanden zijn genummerd middels de bestandsnaam

Dit kan eigenlijk niet. Het is of ze hebben alleen een naam en staan alfabetisch of ze hebben een nummer en staan op nummer..

Maar staat je autoradio misschien op " shuffle " ?

ED
 
Ik bedoel dat in de bestandsnaam een nummer staat waardoor bij sorteren op bestandsnaam de juiste volgorde wordt aangehouden.

En nee, hij staat niet op shuffle.... :confused:
 
Voor zover ik weet speelt mijn autoradio de liedjes op de USB-stick ook af in de volgorde zoals ik ze er op heb gezet en kijkt ie niet naar naam of nummer.

Dus als je wilt dat ie in een bepaalde volgorde afspeelt moet deze volgorde van tevoren ook zo op je stick worden gezet.

Ik zal bij mij ook nog eens uittesten.....als het anders is dan ik nu heb gezegd hoor je het nog wel.

ED
 
ja, effe erafpakken ( stick) en op de door jou gewenste volgorde r weer opzetten
 
Deze bestanden zijn genummerd middels de bestandsnaam

Dan veronderstel ik dat je bijvoorbeeld bedoelt:

1 liedje1.mp3, 2 liedje2.mp3, 3 liedje3.mp3, 4 liedje4.mp3, 5 liedje5.mp3, 6 liedje6.mp3, 7 liedje7.mp3, 8 liedje8.mp3, 9 liedje9.mp3, 10 liedje10.mp3, 11 liedje11.mp3, 12 liedje12.mp3, 13 liedje13.mp3, 14 liedje14.mp3, 15 liedje15.mp3, enz.?

Zo waren ze bij mij vroeger ook genummerd waardoor mijn autoradio ze in de volgorde 1,10,11,12,13,14,15,2,3,4,5,6,7,8 en tenslotte 9 inlaadde.
Ik heb toen

1) de nummering gewijzigd in:

01 liedje1.mp3, 02 liedje2.mp3, 03 liedje3.mp3, 04 liedje4.mp3, 05 liedje5.mp3, 06 liedje6.mp3, 07 liedje7.mp3, 08 liedje8.mp3, 09 liedje9.mp3, 10 liedje10.mp3, 11 liedje11.mp3, 12 liedje12.mp3, 13 liedje13.mp3, 14 liedje14.mp3, 15 liedje15.mp3

en

2) heb tegelijkertijd ook de tracktag voor de eerste 9 nummers van 1 tot 9 veranderd naar 01 tot 09 (in vista is deze laatste aanpassing in explorer niet zichtbaar, in de kolom "#" blijven de nummers 1 tot 9 staan, ook al werd de tracktag gewijzigd naar 01 tot 09).

Ik weet nu niet zeker meer of het door de eerste aanpassing, door de tweede aanpassing of door de combinatie van beide aanpassingen was maar daarna werden de liedjes wel mooi in de juiste volgorde geladen.

P.S. Ik heb de tags niet via rechtsklik/eigenschappen/details aangepast maar heb daarvoor gebruik gemaakt van het freeware programma Mp3tag , één van de gebruikstalen is trouwens Nederlands.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan