Client wil niet lid worden van server 2003 domein

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin2007

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Berichten
106
Hallo,

ik heb een server met Windows 2003 Enterprise edition.
Op de server heb ik DNS en Active Directory draaien.
Ik wil mijn laptop (via internetkabel) lid maken van mijn domein
Alleen ik krijg de heletijd de foutmelding 0x000005b4 Error_timeout.
ik heb de DNS hetzelfde als het ip van de server.
dit DNS adres voer ik ook in op de client.
Als ik dat doe heb ik ook geen internet meer.
maar ik denk dat dat toch niet uit moet maken aangezien de server lokaal draait.

Hopelijk weet iemand van jullie wat ik moet doen.

Groet Robin2007
 
Heb je in de DHCP scope wel ingesteld dat de eerste DNS-server voor de client het ip-adres van de W2003 server moet zijn?

Succes,

Tijs.
 
Heb je in de DHCP scope wel ingesteld dat de eerste DNS-server voor de client het ip-adres van de W2003 server moet zijn?

Succes,

Tijs.

Nee dat heb ik nog niet gedaan.

Maar ik heb het domein nu weer eens even verwijderd en morgen zal ik even
opnieuw het domein aanmaken en eens doen wat je net zei.
om dat in te stellen want dat heb ik geloof ik niet ingesteld:D

ik laat wel verder wat horen als het probleem opgelost is of niet
 
Heb je in de DHCP scope wel ingesteld dat de eerste DNS-server voor de client het ip-adres van de W2003 server moet zijn?

Succes,

Tijs.

Dit vond ik alleen

006 DNS Servers 10.0.0.2

Er staat wel dat dat de DNS server is en dat klopt ook wel.
Maar volgens mij bedoel je iets anders

Bij serveropties staat niks maar ik wist ook niet zeker of je dat wel in moest vullen

Gr Robin
 
Toch is dit precies wat ik bedoel: In de Scope options instellen (bij categorie 006, waar je het zelf al over had) als eerste DNS-server het ip-adres van de W2003 server.

Nakijken of de client-pc's dan bij DNS server inderdaad het ip-adres van de W2003 server als eerste hebben staan (Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /all).

Succes,

Tijs.
 
Toch is dit precies wat ik bedoel: In de Scope options instellen (bij categorie 006, waar je het zelf al over had) als eerste DNS-server het ip-adres van de W2003 server.

Nakijken of de client-pc's dan bij DNS server inderdaad het ip-adres van de W2003 server als eerste hebben staan (Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /all).

Succes,

Tijs.

zal ik dat even doen
maar ik denk dat dat wel goed is aangezien ik alles handmatig instel (ipadres,gateway,dns). dus die instellingen zijn denk ik wel goed.
Zou er ook iets mis kunnen zijn met de fowarders van mijn dns instellingen??
of heb ik meer dingen nodig zoals wins?

Groet, Robin
 
Laatst bewerkt:
Toch is dit precies wat ik bedoel: In de Scope options instellen (bij categorie 006, waar je het zelf al over had) als eerste DNS-server het ip-adres van de W2003 server.

Nakijken of de client-pc's dan bij DNS server inderdaad het ip-adres van de W2003 server als eerste hebben staan (Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /all).

Succes,

Tijs.


Ik heb het nu geprobeerd maar de dns staat er gewoon bij.
De error krijg ik nog steeds dus ik zoek nog steeds naar een oplossing,

Gr Robin
 
Kan er wel gePINGt worden naar de server vanuit het werkstation?

Dus (als je server echt 10.0.0.2 heeft): Start -> Uitvoeren -> cmd /k ping 10.0.0.2

Tijs.
 
Kan er wel gePINGt worden naar de server vanuit het werkstation?

Dus (als je server echt 10.0.0.2 heeft): Start -> Uitvoeren -> cmd /k ping 10.0.0.2

Tijs.

Als ik vanaf mijn laptop met xp pro dat ip probeer te pingen
dan zegt ie timeout bij opdracht en anders om ook
als ik vanaf de server naar het toegewezen ip van de laptop wil pingen.
als ik die dns instellingen ook op de laptop instel hoor ik toch ook gewoon internet te hebben?
dat heb ik ook niet.

Gr Robin
 
Laatst bewerkt:
Is er geen onderling netwerk-verkeer mogelijk, dan gaat het toevoegen aan een domein ook niet lukken.

Daarbij kan dan de server 99% zeker ook geen DNS doen naar Internet-domeinen voor de clients, dus...

Eerst ervoor zorgen dat onderling gepingt kan worden, daarna nog eens kijken.

PS: Het lijkt me sterk dat clients vanaf de W2003 server hun ip adres krijgen via DHCP, gegeven bovengenoemde netwerk-problemen.

Succes,

Tijs.
 
ok dan doe ik toch iets fout.
dan ga ik zo toch maar even naar de DNS en zo kijken.

gr robin
 
Kijk ook even in deze discussiedraad

Mogelijk vermijdt je daarmee een aantal 'valkuilen' of haal je er nog andere nuttige informatie uit.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan