2 verschillende foto's samenvoegen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vetblad

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2008
Berichten
21
Hallo Allemaal,

Ik heb een vraag over foto's samenvoegen. Hoe kan ik een kan ik een foto uit een film samen voegen met mijn eigen foto. Ik heb een Photoshop maar vind het erg moeilijk te begrijpen:eek:. Ik wil vragen of iemand mij in stappen kan helpen.

Hier staat de foto: http://i295.photobucket.com/albums/mm132/RK-CW/grudge_2_l.jpg

Ik wilde alleen ik in die foto kon worden verwerkt en dus in plaats van dat meisje ben(de gudge moet daar blijven staan) alleen die andere moet in plaats van haar ik zijn. Ik hoop dat het kan maar wel erg moeilijk denk ik. Ik wil het graag zelf doen maar ik hoop dat jullie tips of zeggen hoe het moet:D:D

Alvast bedankt

Groetjes
 
dus als ik het goed begrijp wil je jezelf in plaats van dat meisje plaatsen?
 
Ja dat bedoel ik. Maar dan is de vraag hoe ik dat ga doen en in welke stappen dat moet...:confused:
 
Ik neem aan dat jij de achterste persoon moet worden :) Handigste is dat je van jezelf een foto maakt in zo'n beetje dezelfde pose/houding als het meisje. Nu is er van dat meisje niet veel te zien vind ik, maar moet alleen het/je gezicht of het/je schouder en rug er ook bij?
Is de foto uit je post het origineel of heb je een foto in een hogere resolutie, dat werkt namelijk makkelijker. Probeer eerst de foto's op zo'n resolutie te krijgen dat jouw gezicht nagenoeg even groot is als die van het meisje. Vervolgens gebruik je de Lasso tool om jezelf in je eigen foto te selecteren. (hoeft nog niet zo nauwkeurig) Daarna kopieer je dat in de foto van het meisje. Als het goed is zijn de gezichten ongeveer even groot en kun je met de Move tool de afbeelding nauwkeurig op z'n plek zetten in de foto van het meisje. Het zal elkaar nu overlappen. p.s. je eigen foto is dus de tweede laag. Selecteer eerst de tweede laag als dat nog niet gedaan is. Nu ga je met de Eraser tool (gummetje?)heel nauwkeurig langs de randen van je eigen gezicht om overtollig beeld materiaal weg te halen. Je kunt het formaat van het gummetje instellen om nog nauwkeuriger te kunnen werken. Eventueel de foto eerst uitvergroten met de schuif in het navigator gedeelte. Als dat gelukt is kun je de randen wat zachter maken met de Blur tool.
Maar begin maar eens bij het begin, een knappe foto maken van jezelf :)
p.s. ik gebruik Adobe Photoshop CS2, Engelse uitvoering.
 
Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor de tips en ik heb er zeker wat aan:thumb: Maar het wordt zeker moeilijk en zal lang gaan duren helaas:p:confused: Ik ben namelijk iemand die zo snel mogelijk het klaar wil maken... Maar ik heb genoeg tijd:p :p Alle tips zijn nog welkom:D

Groetjes

P.S Ik moet niet de Grudge zijn(de enge persoon) ik moet die gene worden die zeg maar bang is....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan