zachtjes hoge pieptoon uit luidsprekers

Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Berichten
340
Ik heb een nieuwe zelf gebouwde computer. Alles werkt goed op één zaak na. Ik heb aan de achteruitgang van de computer een luidsprekerset aangesloten (op groene kleur). Deze geeft zachtjes een hoge pieptoon, vooral als je de muziekspeler uit zet hoor je die.

Dezelfde uitgang gebruik ik ook voor aansluiting op mijn stereoapparatuur. Ik kan de oorzaak niet vinden. Als ik speakerset van de computer of koptelefoon of apart stereoset aansluit maakt dat niet uit, altijd pieptoon.. Het is een hardwareoorzaak, want zowel als ik Ubuntu of Vista draai (ik heb doubleboot) krijg ik die irritante pieptoon. Geluidskaart zit on board op het moederbord.

Wat het vreemde is: als ik de luidsprekers aan de voorkant aansluit, heb ik die toon niet. Dus sluit ik voorlopig alles aan de voorkant aan. Maar toch zint het me niet, dat ik alles aan de achterkant niet kan aansluiten.

Wie kan me helpen de pieptoon op te laten houden ??
 
Op zich kan ik dit probleem ook moeilijk verklaren.
Misschien gebruik je een slechte audio kabel die aan de achterkant wat instraling krijgt van diverse andere kabels of misschien wel van het moederbord zelf en aan de voorkant dus niet.

Probeer eens een andere audiokabel.
 
Een van de 2 audiokabels is het dunne draadje naar de kleine luidsprekertjes naast het beeldscherm, de andere is een dikke kabel die vanaf de computer naar de kruipruimte onder de vloer naar de stereoset loopt. Ik weet niet wat ik daaraan moet veranderen. Op een vorige computer had ik er geen last van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan