Internet kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tyz3r

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Berichten
154
Mijn internet doet het niet meer (op mijn eigen pc) mijn internet is draadloos, van sweex ( Met een dongel) De status is uitstekend en de andere status is beperkte internet snelheid of geen, en het internet doet het niet. Ik heb alles geprobeert wat ik kon bedenken zoals heel sweex uninstallen en weer terug installeren.
Ik zou graag zo snel mogelijk weer internetten.
Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
kun je eens kijken of je bekabeld wel kan internetten?
 
Tja het is een computer en linksys staat in de woonkamer en mijn computer boven.
En ik denk dat ik dan gewoon een nieuwe dongel moet kopen want deze is ook een aantal keer op de grond gedondert, En hij blijft de melding beperkt of geen internet verbinding geven.
Maar waar koop je zulke lange kabels van begane grond naar first floor?
 
@ Paul-rt
Waar staat apparaten beheer?

Reaktie komt uit een (gesloten) crosspost topic.
Daar schreef ik:
Kijk eens in apparatenbeheer, of er fouitmeldingen staan.
Zoja, de betreffende verwijderen en daarna je pc herstarten.
Niweuwe hardware zal worden gevonden.

In apparatenbeheer staan alle in de pc aangesloten apparaten, waaronder ook je netwerk kaart, draadloze ontvanger etc.
Kijk daar even en zie of er een melding staat met een gele driehoek of uitroepteken.
 
Ik kon geen foutmeldingen vinden. Wel staat rechts onderin mijn beeldscherm beperkte of geen verbindings mogelijkheden met een geel uitroepteken driehoekje
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft nog steeds de zelfde foutmelding en nu heet het zelfs draadloze netwerk verbinding 10
 
En wat gebeurd er bekabeld?

Check bij start> config scherm> systeem> Computernaam of de computernaam uniek is voor je netwerk en of de werkgroepnaam gelijk is met alle machines in je netwerk.

Controleer bij start> configscherm> Netwerkverbindingen> rechter klik op je Lan verbinding> Eigenschappen> Dubbelklik op Internet-protocol (Tcp/Ip) of alles op automatisch staat.
 
Ik heb client service voor netware pas geleden weggehaald zodat ik beter kon opstarten en mijn wachtwoord niet hoefde intvullen. Die heb ik net weer terug gehaald maar nu heb ik alleen maar vervelend opstarten en aflsuiten en internet doet het nog niet
 
Client voor netware mag weg.
Zorg dat de volgende zaken erin staan. (screenshot)
 
Bedankt dat je me zo goed helpt!. Ik ga der weer mee aan het werk.
 
Wel vreemd, want dit soort settings (zonder netware) horen gereset te staan (zoals mijn screenshot) na verwijderen van je bekabelde netwerkkaart in apparatenbeheer zoals ik eerder aangaf.
Terweil jij zegt dat al gedaan te hebben.
 
Ik moest de installatie van de netwerkadapters zoals sweex enzo toch ongedaan maken en dan pc uitzetten en weer aan zetten?
 
Ik heb netware weer verwijderd maar nu blijft het login scherm het zelfde (Dat oude rare)
En als ik de netwerk adapters heb ge-deinstalleerd en ik start de pc weer opnieuw op moet ik dan automatisch installeren kiezen of geavanceerd?
 
Ik ga nu proberen om alles wat met mijn draadloze internetverbinding temaken heeft te-uninstalen en dan weer te installeren.

EDIT: Alles van dat gedaan + extra opgeruimt met ccleaner en advanced windows care v2
Panda ondekte zojuist een wifi intruder. Internet doet het weer! Ik ben erg tevreden dat het opgelost is, en ik vond het nog leuk om tedoen ook! ben ik ook weer een beetje slimmer geworden.
Bedankt voor de hulp!

EDIT 2: En oja het nieuwe probleem: Het vervelende inlog scherm is er nog steeds. Misschien start ik hiervoor zo een topic.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan