MKV naar Avi.

Status
Niet open voor verdere reacties.

boekanier

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Berichten
712
Heb al flink gezocht en hoop, dat ik nu hier om hulp kan vragen.

Ben op zoek naar een eenvoudig freeware programma om van een mkv bestand avi te maken.

Vond wel iets maar of geen freeware of zeer ingewikkeld.

Gomplayer speelt mkv file prima af.

Omgezet met WinAvi de avi wordt niet afgespeeld, iets met een codec resp.
bestand is geen avi.

Freeware AlltoAvi maakt van mkv wel een goede avi maar doet daar 3 uur over
met mijn quad core in turbo mode!!!

Dus wie weet er wat anders/beters?.
 
Super heeft ook vele mogelijkheden om te converteren

http://www.erightsoft.com/SUPER.html#Dnload

Ja dat zag ik tijdens mijn speurtocht, maar ik kon het download bestand niet vinden en toen ik dit eenmaal had stokte de voortgang tot 2x toe.

Maar dank zij jou, kan ik het nu gebruiken, waarvoor mijn hartelijke dank.
Je krijgt wel veel opties om te kiezen waarvan ik niet weet wat.
Maar door op het mkv bestand te klikken, zie je wat daar de waarden van zijn, dus die heb ik overgenomen. Zodoende heb ik nu een werkende avi. Zal toch eens kijken of ik de kwaliteit van de avi wat kan verbeteren want het origineel laat wel wat te wensen over.
Overigens gaat het converteren heel veel sneller dan bij AlltoAvi.

Ik vraag mij alleen af waarom iemand iets maakt in het formaat mkv?
Om interessant te doen?:D

Prettige zondag.
 
Omdat Matroska een OS(als in Open Source) container is voor Audio en Video zijn er veel OS adepten die dit aanmoedigen en daarom de mkv gebruiken.
Daarnaast heeft een MKV wat handige functies in zich die door andere containers niet ondersteund worden. en De kenners zeggen dat MKV een een betere kwaliteit/formaat verhouding levert zodra het om HD/h.264/720P etc etc etc formaten gaat.

Het kost je dan wel iets meer processor kracht maar dat maakt voor een videofiel/audiofiel niet zoveel uit
 
Omdat Matroska een OS(als in Open Source) container is voor Audio en Video zijn er veel OS adepten die dit aanmoedigen en daarom de mkv gebruiken.
Daarnaast heeft een MKV wat handige functies in zich die door andere containers niet ondersteund worden. en De kenners zeggen dat MKV een een betere kwaliteit/formaat verhouding levert zodra het om HD/h.264/720P etc etc etc formaten gaat.

Het kost je dan wel iets meer processor kracht maar dat maakt voor een videofiel/audiofiel niet zoveel uit

Dank je voor de info.
Bij gelegenheid zal ik nog wel eens op de Matroska site gaan kijken, want ik kwam er langs.
Wat HD/h.264/720P betreft, is dit de combinatie van de kluis van de bank in IJsland?:D
 
Nog even voor de goede orde.
Een dvd met 4 avi's erop, 3 spelen goed af, de 4e omgezet door Super van mkv niet.
Dvd speler meldt "unsupported format"

Deze avi met ConvertXtoDVD omgezet naar DVD/Vob speelt wel goed af.
:rolleyes:

Super kan dan wel een hoop formaten aan, maar ik hoop, dat volgende resultaten beter zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan