Toegang geweigerd!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

joshoon

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Berichten
27
Hey,
Ik ben hier net nieuw, omdat ik denk dat dit forum mij beter kan helpen met mijn vraag.
Want op andere forums krijg ik nutteloze antwoorden een beetje.

Maargoed... nu terzake.

Ik heb ongeveer een weekje geleden Windows Vista geinstalleerd op een partitie.
natuurlijk heb ik Windows Xp er ook nog op.
IK wou in Windows Vista even in het Bureaublad van Windows XP bladerren.
En daar kon ik in eerste instantie niet inkomen, door iets van beveiliging ofsow.
Toen heb ik maar op "Ok" geklikt, en vervolgens ging hij laden, en rechten instellen enz.
Vervolgens kwam ik WEL in mijn bureaublad van Windows Xp in Windows Vista.
Maar toen ik later ging opstarten naar XP, BOEM! kreeg ik een melding dat de toegang is geweigerd naar het Bureaublad.
Ik kon er niet inkomen.
Dus ik vervolgens weer naar Windows Vista om te kijken of ik er daar in kwam, en jawel hoor... daar kwam ik er wel in.
toen heb ik de inhoud van de Bureaublad van Windows Xp maar naar een andere map gedaan, dus dat betekend dat de orginele Bureaublad in XP ook dood is.
Vervolgens weer naar XP opstarten, en toen kwam ik wel in de map, maar ik kan niks openen!
Geen .rar bestanden, of Fruity Loops bestanden!
de toegang is daarvoor nog steeds geweigerd!
En in Vista kan ik er ook niet meer inkomen, want dan moet ik weer eerst de rechten overnemen.

Ik ben nu echt radeloos, want op mijn bureaublad stonden erg belangerijke dingen.
En zover ik weet ligt het aan rechten instellen van Vista ofsow?

Wat moet ik nu doen?

Alvast hartelijk bedankt!!!
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik al eens geprobeerd, maar dat helpt ook niet.
Welk deel van die tutorial moet ik pakken?
 
Wat je waarschijnlijk in Vista hebt gedaan is eigenaar geworden van de map Bureaublad op de XP schijf. Dat betekent dat je met een gebruikersnaam in XP er niet meer bij kunt, tenzij je in XP weer eigenaar wordt van die map.

Kijk hier hoe je (weer) eigenaar kunt worden onder XP van mappen waar je nu niet bij kunt.

Edit: De procedure waar Harrie Snor het over heeft heeft m.i. niets te maken met toegang krijgen tot je Bureaublad in XP. Ik zou eerlijk gezegd zijn instructies niet navolgen, behalve misschien voor de partitie waar Vista zelf op staat.
Ga dus niet op de XP-partitie (eigenaars-)rechten wijzigen vanuit Vista, want dat heeft dus vlgs. mij juist je problemen onder XP veroorzaakt.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Wat je waarschijnlijk in Vista hebt gedaan is eigenaar geworden van de map Bureaublad op de XP schijf. Dat betekent dat je met een gebruikersnaam in XP er niet meer bij kunt, tenzij je in XP weer eigenaar wordt van die map.

Kijk hier hoe je (weer) eigenaar kunt worden onder XP van mappen waar je nu niet bij kunt.

Edit: De procedure waar Harrie Snor het over heeft heeft m.i. niets te maken met toegang krijgen tot je Bureaublad in XP. Ik zou eerlijk gezegd zijn instructies niet navolgen, behalve misschien voor de partitie waar Vista zelf op staat.
Ga dus niet op de XP-partitie (eigenaars-)rechten wijzigen vanuit Vista, want dat heeft dus vlgs. mij juist je problemen onder XP veroorzaakt.

Succes,

Tijs.

Je bent in 1 woord geweldig.
Eindelijk de oplossing van me grote probleem!!!!
Harstikke bedankt!!!
Je hebt me gemaakte muziek gered :D
 
Fijn dat je probleem is opgelost. :thumb: (en dank voor de complimenten :thumb: )

Graag nog de vraag op Opgelost zetten, door te klikken op Vraag is opgelost in het vakje Status van de vraag, rechts onderaan deze webpagina.

Tijs.
 
Fijn dat je probleem is opgelost. :thumb: (en dank voor de complimenten :thumb: )

Graag nog de vraag op Opgelost zetten, door te klikken op Vraag is opgelost in het vakje Status van de vraag, rechts onderaan deze webpagina.

Tijs.

Gedaan! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan