Computer kan geen geluid meer afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

foppe32

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Berichten
44
Sinds gisteravond speelt mijn computer geen geluid meer af. Ik dacht slim te zijn door wat programma's eraf te gooien die ik toch nooit gebruik via de windows-tool programma's toevoegen of verwijderen. Ik heb er blijkbaar een programma te veel afgegooid. Ik meen me inderdaad te herinneren dat ik een programma eraf heb gegooid die iets deed met de verbinding van mijn luidsprekers (het is een laptop, dus zitten in de computer).
Weet iemand welk programma ik bedoel, hoe ik er weer aan kom of hoe ik het terug kan zetten (staat niet in prullenbak).

Als ik een muziekje wil afspelen in Windows media player zegt ie dit:
Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren.

en als ik dan naar 'hulp op het web' geeft ie deze foutcode:
C00D11BA

wie o wie kan me helpen? ik zou er erg blij mee zijn!
alvast bedankt!!!
 
WELKOM OP HELPMIJ

zullen we maar eens proberen om je geluidsdrivers er weer op te zetten??

merk en type laptop aub?
 
Het is een Toshiba, kan het type een satelite pro m70 zijn? dat staat bij model onderop de laptop.
Dank alvast!
 
heb je nog meer toevoegingen aangezien het er 2 twee zijn?

psm 75 of 76??

en welk os draai je?? xp?vista?
 
windows xp,

sorry trouwens dat het steeds even duurt, maar ben niet echt een computer held!
 
Laatst bewerkt:
ik heb het geinstaleerd en uitgepakt, maar het werkt nog steeds niet...
 
waar vind ik apparaatbeheer?

heb wel in configuratiescherm geluid en audioapparatuur gevonden, maar daar staat dat er geen audioapparatuur is... terwijl het dus een laptop is en er sowieso audioapparatuur in zit!
 
Laatst bewerkt:
Apparaatbeheer: Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc

Succes,

Tijs.
 
er staan bij -besturing voor geluid, video en spelletjes vijf apparaten:
audiocodecs
legacy- audiostuurprogrammas
legacy videostuurprogrammas
mediabeheer apparaten
videocodecs

ik heb ze alle vijf aangeklikt, bij alle vijf staat dat het programma correct werkt.
Ook zie ik geen gele uitroeptekens oid.
 
Heb je in de BIOS misschien ook het audio-apparaat uitgeschakeld?

Tijs.
 
BIOS is een onderdeel dat de onderdelen van je pc inschakelt als je de pc aanzet (komt dus in actie nog voordat Windows start).

Hoe je in de BIOS komt en wat er in te stellen is hoor je in het boekje van je laptop te kunnen nalezen.

Tijs.
 
dat er geen gele uitroeptekens meer staan wil dus zeggen dat je drivers geinstalleerd zijn.
oftewel het ligt nu ergens anders aan?
zie idd je bios

maar ik ben wel erg benieuwd wat je dus verwijderd hebt??:confused:
 
ik heb echt geen idee wat ik verwijderd heb. echt nogal stom, maar goed. Ik denk dat het een soort programmatje was dat de audioapparatuur aan het besturingssysteem koppelt.

ben nu dat bios aan het uitzoeken, van het boekje wat er bij zit wordt ik niet veel wijzer.

er staat wel bij problemen met geluid oplossen; controleer in windows apparatenbeheer of de geluidsfunctie is geactiveerd. Hoe doe ik dat?`

update: in het boekje staat niks over bios
 
Laatst bewerkt:
[...]update: in het boekje staat niks over bios

Dan raad ik je aan om te bellen met de helpdesk van de leverancier. Zij dienen te weten welke programmatuur er standaard op je pc hoort te staan [en natuurlijk ook hoe je in de BIOS komt en wat je er kunt instellen m.b.t. geluid]. Zij kunnen je dus beter vertellen welke programmatuur er nu mogelijk kapot is gegaan met je acties en/of welke instellingen in de BIOS nagekeken moeten worden.

Ik vrees dat we hier op het forum niet verder kunnen helpen dan de algemene tips die we reeds gegeven hebben. Het balletje zul je wat mij betreft nu moeten gaan doorspelen naar de helpdesk van de leverancier.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan