thuisnetwerk maken lukt niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Molotovie

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Berichten
122
Goedenavond,
Ik wil een thuisnetwerk maken tussen een laptop en een desktop pc, ze zijn allebei voorzien van Windows Vista.
Ik heb al via meerdere websites allemaal stappenplannen gevolgd, zonder succes.
Met al dat gedoe(zelfde werkgroepnaam alles aanvinke in het netwerk centrum blabla....) ben ik nou al zo'n paar uur bezig geweest om alles aan de praat te krijge wat dus niet is gelukt.
Ten eerste lukt het niet om mijn printer te delen want als ik dat aanvink in het netwerk centrum en ik druk op toepassen dan gaat ie gewoon weer op uitzetten terug, handmatig lukt het ook nie.
Ik heb via de wizard netwerk instellen alle werkgroep info op een usb stick gezet en dan in de laptop gedaan, nou daar is ook nie veel uit gekome.
Bij de map waar je kan zien welke werkgroep je zit en wat erop zit aangesloten zie ik alleen mijn eigen computer en de router staan op de desktop pc en bij de laptop zie ik alleen de router staan.
Ik had net wel bij de zoekfunctie in het startmenu op de laptop de naam van mijn desktop pc ingetypt en daarna de map van de printer en de printer naam zelf ook(printermap staat wel gedeeld aangeven op de desktop pc op een of andere manier terwijl hij niet aangevinkt kan worden in het netwerkcentrum:confused:).
Toen wou die verbinding maken en toen gaf die aan dat de desktop pc wel actief is maar dat een firewall in de weg zit terwijl ik alle firewalls heb uitgeschakeld.
Volgens mij zijn er wel een paar dingetjes die ik vergeten ben en als dat zo is dan zal ik die later nog wel ff toevoegen.
Alvast bedankt:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Begin nog eens rustig opnieuw, stap voor stap, da's vaak het beste....

Uitleg.

Grtz.
 
Dat is alleen om draadloos verbinding te maken met het internet via een router
Dat lukt me wel maar om de laptop en de pc draadloos aan elkaar te verbinden lukt me niet
Maar toch bedankt;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan