VPN tunnel gebruiken met UMTS verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Önder

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2004
Berichten
365
Hallo,

Op werk heb ik een UMTS kaartje van vodafone gekregen, ik wil graag verbinding op afstand maken met mijn werk via remote desktop, alleen wil dit niet lukken, hiervoor moet je eerst een vpn-tunnel openen, dat lukt wel, pingen lukt ook maar als ik op connect via remote desktop klik staat er connection time-out...

Alvast bedankt voor uw hulp,

Mvg
Onder
 
Heb jij wel de rechten om een VPN naar je werk op te zetten? Hoe zet je VPN op, met een Token? Staat de pc op je werk wel aan om remote over te nemen en zijn die rechten en machtigingen daarop ingesteld? Of wil je puur op het netwerk van je werk kunnen komen, om eventueel op de servers in te kunnen loggen?
 
VPN zet ik op doormiddel van Greenbow, alles is al geconfigureerd, ik heb alle rechten.
Ik denk dat het een conflict maakt omdat UMTS beveiligd is en VPN, ik heb alle beveiliging afgevinkt maar het wil nog steeds niet lukken.
 
Met UMTS heb je wel een trage verbinding voor VPN, misschien is ht net te traag om de remote aan de praat te krijgen. Je krijgt alleen die melding "Connection time-out"? Al geprobeert om gewoon via LAN je VPN op te zetten en remote te gebruiken? Staat je werk wel remote toe, bedoel hiermee de firewall configuratie.
 
Met UMTS heb je wel een trage verbinding voor VPN, misschien is ht net te traag om de remote aan de praat te krijgen. Je krijgt alleen die melding "Connection time-out"? Al geprobeert om gewoon via LAN je VPN op te zetten en remote te gebruiken? Staat je werk wel remote toe, bedoel hiermee de firewall configuratie.

Met lan doet hij het wel... ik weet ook niet hoe het verder moet, remote staat ie wel tot...
 
Hoe is de VPN ingesteld?
Is het een dynamische VPN? dus mag je vanaf elk WAN ip verbinding maken?
Via UMTS heb je uiteraard een ander WAN ip.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan