Hoe maak je een goed werkende active directory

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat ligt ook weer grotendeels hoe je inlogt en hoe je domein security is geregeld als ook de GPO van de users.
 
Alles werkt bijna naar behoren.

Kan wel inloggen maar dan moet de firewall van de server uitstaan.
En als ik eenmaal ingelogd ben kan ik ook als ik weer afmeld inloggen zonder dat mijn kabel er in zit.
Want hij zet het account dan lokaal op de pc.
moet alleen nog even uitvinden hoe ik dat uitzet.

Groet Robin
 
Je zult op de server (DC) een profile map aan moeten maken waar iedereen lees rechten op heeft. Daaronder een map nprofiles, deze moet je sharen, iedereen heeft lees rechten.

In de useraccount dien je in de tabblad profilehet profielpad aan te geven. Bijvoorbeeld \\servernaam\nprofile$\%username%

Login onder de gebruiker, de mappen worden automatisch aangemaakt in de nprofiles$\%username% map. Alhier kun je de desktop iconen beheren alsmede het startmenu, etc.

Heb je dat gedaan, log dan uit, de lokale map wordt dan naar de server gekopieerd.
Je krijgt dan ook ipv een lokaal profiel een roaming profiel. Om het roaming profile te testen kun je nog eens in en uit loggen.

In het tabblad dial-in dien je aan te geven of de user altijd inlog rechten heeft of dat het via de remote access policy moet verlopen.

Nu heb je een goed werken roaming profiel. Je kunt indien je wenst een standaard desktop maken waarvan alle profielen hun desktop vandaan krijgen.

Maar om te starten is dit een goed begin.
 
Je zult op de server (DC) een profile map aan moeten maken waar iedereen lees rechten op heeft. Daaronder een map nprofiles, deze moet je sharen, iedereen heeft lees rechten.

In de useraccount dien je in de tabblad profilehet profielpad aan te geven. Bijvoorbeeld \\servernaam\nprofile$\%username%

Login onder de gebruiker, de mappen worden automatisch aangemaakt in de nprofiles$\%username% map. Alhier kun je de desktop iconen beheren alsmede het startmenu, etc.

Heb je dat gedaan, log dan uit, de lokale map wordt dan naar de server gekopieerd.
Je krijgt dan ook ipv een lokaal profiel een roaming profiel. Om het roaming profile te testen kun je nog eens in en uit loggen.

In het tabblad dial-in dien je aan te geven of de user altijd inlog rechten heeft of dat het via de remote access policy moet verlopen.

Nu heb je een goed werken roaming profiel. Je kunt indien je wenst een standaard desktop maken waarvan alle profielen hun desktop vandaan krijgen.

Maar om te starten is dit een goed begin.

Ok bedankt hier heb ik wel wat aan.
weet jij misschien ook iets over de firewall van de server over wel poorten enzo open moeten staan?

Alvast bedankt :thumb:

Groet, Robin:thumb:
 
Indien je verbinding maakt middels remote desktop (RDP) naar de server dien je poort 3389 open te zetten in je router. Dit enkel indien je van buitenaf verbinding wil maken, intern hoeft er eigenlijk verder niets te gebeuren. Let op dat je de firewall va je router goede rules aanmaakt en ook je NAT instelt.

je kunt hier meer over te weten komen via de site portforwarding.com
 
Indien je verbinding maakt middels remote desktop (RDP) naar de server dien je poort 3389 open te zetten in je router. Dit enkel indien je van buitenaf verbinding wil maken, intern hoeft er eigenlijk verder niets te gebeuren. Let op dat je de firewall va je router goede rules aanmaakt en ook je NAT instelt.

je kunt hier meer over te weten komen via de site portforwarding.com

ok bedankt,

ik vind het nog niet nodig om vanuit buitenaf verbinding er mee te maken
ik probeer eerst het netwerk goed lokaal te laten draaien.

Groet, Robin:thumb:
 
Je zult op de server (DC) een profile map aan moeten maken waar iedereen lees rechten op heeft. Daaronder een map nprofiles, deze moet je sharen, iedereen heeft lees rechten.

In de useraccount dien je in de tabblad profilehet profielpad aan te geven. Bijvoorbeeld \\servernaam\nprofile$\%username%

Login onder de gebruiker, de mappen worden automatisch aangemaakt in de nprofiles$\%username% map. Alhier kun je de desktop iconen beheren alsmede het startmenu, etc.

Heb je dat gedaan, log dan uit, de lokale map wordt dan naar de server gekopieerd.
Je krijgt dan ook ipv een lokaal profiel een roaming profiel. Om het roaming profile te testen kun je nog eens in en uit loggen.

In het tabblad dial-in dien je aan te geven of de user altijd inlog rechten heeft of dat het via de remote access policy moet verlopen.

Nu heb je een goed werken roaming profiel. Je kunt indien je wenst een standaard desktop maken waarvan alle profielen hun desktop vandaan krijgen.

Maar om te starten is dit een goed begin.

Hiermee maak je toch een soort van netwerkschijf?
 
Hallo serendip

ik heb het nu uitgeprobeerd van die roaming profile
en het werkt allemaal zonder fouten.
de bestanden worden naar de server gekopieerd.
in het tabblad Dial-in kan ik niet kiezen voor de Remote Access Policy
die moet je zeker maken?

Gr Robin:thumb:
 
Remote access Policy staat weer onder de policy manager van administrative tools. Als het al netjes werkt gewoonweg vergeten, het komt wel later aan de orde indien je van buitenaf bij je machientjes wilt komen.
 
Remote access Policy staat weer onder de policy manager van administrative tools. Als het al netjes werkt gewoonweg vergeten, het komt wel later aan de orde indien je van buitenaf bij je machientjes wilt komen.

is het trouwens ook normaal dat de bestanden ook
lokaal op de laptop gezet worden?

Groet, Robin
 
Om welke bestanden gaat het? Als het gaat om je profiel bestanden zoals desktop en favoriten etc dan ja, dat is normaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan