Internet probleem.,

Status
Niet open voor verdere reacties.

deobus

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2007
Berichten
135
Mijn moeder heeft gister avond dus de modem uitgezet., ik kom terug van m'n werk staat ie weer aan.. heeft ze hem aangezet maar ik dus geen internet.. alles geprobeerd..
Alles weer volgens m'n handleiding heraangeslote en ingesteld maar nee,, zelfs windows opnieuw geinstalleerd maar nog steeds niet..(het was nodig hoor daar niet van :p )
Nu zie ik bij mijn internet verbindingen in configuratie scherm 1394 en Local Area Connection, met daaronder m'n netwerkkaart, die het altijd gedaan heeft.. Nu staan ze allebei wel verbonden(zegt ie) en na dat ik wat info gezocht heb op andere sites is mijn conclusie dat die 1394 geen drol te make heeft met m'n internet.. Het rare is dat soms die 1394 ip, subnetmask en gateway laat zien en soms die van Locak Area Connection.. met uitvoeren van CMD en dan ipconfig/all - ipconfig/release - ipconfig/renew werkt het dus ook niet.. iemang nog ideeen? Deze laptop gebruikt niet dezelfde internet.. heeft weer wat anders dat niks te make heeft met mijn internet... kan elkaar ook niet storen of wat dan ook..

Alvast bedankt,

Ruben:)
 
ja, en ik kan in de router komen.. kan ermee communiceren zeg maar.. ;) m'n moeders pc en m'n zusjes pc krijgen trouwens ook geen verbinding, heb ik net ff gecheckt... Omdat naar mijn id alles goed staat ingesteld,, denk ik dat er mss een tijdelijk probleem bij planet internet(mijn provider) is? er werd laatst ook glasvezel door de straat gelegd maar daar hebben ze bij ons binnen nog niets mee gedaan dus dit zou geen invloed moeten/kunnen hebben... ik hoop dat het snel opgelost kan worden :D alvast bedankt he

Ruben
 
Laatst bewerkt:
Haal de router er eens tussen uit en steek de kabel van je modem in je router eens even van je modem rechtstreeks in een computer. Kijk eens of je internet hebt;)
 
Hoi...:)

Als je het modem aan en uit hebt gezet moet in feite ook altijd de router opnieuw aan en uit worden gezet...is dit ook gebeurd?

En...de volgorde is ook belangrijk.....als je het echt betrouwbaar wil doen moet je eerst alles af zetten...dan eerst je modem aan zetten...10 minuten wachten...dan je router aan zetten...3 minuten wachten...en dan je pc aanzetten.

ED
 
Verdere aanvulling:

1. Probeer de internetverbinding zonder de router ertussen, het conflict kan namelijk ook in de modem zitten.

Heb je nog steeds geen internetverbinding met de pc rechtstreeks op de modem? Contacteer je provider. Hij kan vaak zien aan zijn kant van de 'lijn' wat de fout is en kan je stap voor stap verderhelpen.


2. Indien je met modem ertussen wel internetverbinding hebt zou ik even proberen wat hierboven werd beschreven. (ik heb het nog nooit zo gedaan, maar het proberen waard)

3. Werkt dat ook niet reset je je router en installeer je je netwerk opnieuw.
 
haha heb alles al 2x opnieuw geinstalleerd me hele netwerk... had ook geen verbinding toen ik alleen mijn pc rechstreeks op de modem aansloot.. maar dan moet je ook weer andere instellingen toch? geen id welke dat zijn.. vandaag maar weer proberen als ik thusi ben van werk :p alvast bedankt weer.. Btw: het is planet internet met zo'n zwart modem, groene lampies, mss weet iemand dan meer of instelling als je maar 1 pc direct aansluit, alvast bedankt ;)

-Ruben
 
Het is wel handig als we precies het merk en type van je modem weten...dan pas kunnen we gericht advies geven

Misschien een overbodige vraag maar ik stel hem toch maar voor de zekerheid......je modem staat toch niet toevallig in de standby he?....dit doe je door op een knop te drukken en dit wordt nogal eens per abuis gedaan...:)

ED
 
Ik raad je toch aan de provider te contacteren. Die hebben aan de andere kant 'zicht' op je router en weten bijgevolg wat ze je moeten aanraden om het probleem op te lossen. Bijgevolg maak je het al zeker niet erger.
 
ja zeker, heb op me werk gekeken bleek lange landelijke storing te zijn :p
Toen het weer terug hoorde te zijn bleek router niet goed te zijn ingesteld, gedaan
Huppa, back online :cool:
Haha ben te ongeduldig :p nooit iets gehad in 6 jaren dusja...

Groetjes Ruben!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan