MKV naar VOB met 5.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ximelez

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2007
Berichten
95
Hallo, hoe kan ik van mkv naar vob converteren zonder 5.1 te verliezen? Het gaat vanzelf naar stereo.
(is het wel mogelijk?)

Andere mensen hebben zo een vraag ook gesteld maar kregen geen antwoord. Ook op engelse forums. Kunnen jullie hier aub wél op antwoorden? Ik zou het zeer op prijs stellen.
 
Hallo, hoe kan ik van mkv naar vob converteren zonder 5.1 te verliezen? Het gaat vanzelf naar stereo.
(is het wel mogelijk?)

Andere mensen hebben zo een vraag ook gesteld maar kregen geen antwoord. Ook op engelse forums. Kunnen jullie hier aub wél op antwoorden? Ik zou het zeer op prijs stellen.

Deze link kreeg ik dit weekend hier op dit forum.

http://www.erightsoft.com/SUPER.html#Dnload

Even snel gekeken, dan denk ik. dat je hier zaken kunt doen.
Ik zie tenminste dat je ook 6 kanalen kunt instellen.
Maar let wel, ik heb er zo juist even mee gewerkt, dus ik weet niet van de hoed en de rand.
Ik maakte met Super van mkv een avi, en van de avi DVD/Vob met ConvertXtoDVD.
Kijk maar eens of dit alles in een met Super lukt..
 
Ja je kan wel 6 kanalen instellen, maar alleen als ik AC3 kies.

Er is 1 andere keus. MPEG dacht ik. En die biedt alleen 2 kanalen. AC3 is niet af te spelen op een dvd speler toch? Dus met SUPER lukt het ook niet.


Maar ik heb een aparte vraag.
Ik zie nu bij de specs dat het mkv bestandje zelf ook AC3 is. Kan AC3 uberhaubt naar een 5.1 dvd-afspeelbare codec worden geconverteerd?

AC3 is niet dvd-afspeelbaar (toch?)
en MPEG geen 5.1

Welke dvd-geschikte codec heeft beide?
 
Laatst bewerkt:
Ja je kan wel 6 kanalen instellen, maar alleen als ik AC3 kies.

Er is 1 andere keus. MPEG dacht ik. En die biedt alleen 2 kanalen. AC3 is niet af te spelen op een dvd speler toch? Dus met SUPER lukt het ook niet.


Maar ik heb een aparte vraag.
Ik zie nu bij de specs dat het mkv bestandje zelf ook AC3 is. Kan AC3 uberhaubt naar een 5.1 dvd-afspeelbare codec worden geconverteerd?

AC3 is niet dvd-afspeelbaar (toch?)
en MPEG geen 5.1

Welke dvd-geschikte codec heeft beide?

Ik ben het spoor bijster.
Lees wel dat AC3 Dolby Digital is en mijn dvdspeler speelt dit prima af.

Ik zou zeggen, met proberen kun je aan de weet komen en als je het licht hebt gezien
informeer mij dan ook even.

Want het grote pré van dvd is het op zijn minst 5.1 geluid.

De avi's waar ik mee werk zijn slechts stereo.
Mijn thuisbioscoop maakt daar wel een surround geluid van (Dobly Prologic II )maar dat is meestal een flauw aftreksel.:confused::(

Succes, ik hoop, dat je iets vindt.
 
AC3 = dolby digital , dvd-spelers lezen dit
om er van te genieten moet je wel aangesloten zijn op een toestel die het kan verwerken. vb een versterker met dolby digital decoder en 5 tot 6 luidsprekers en een subwoofer
 
Laatst bewerkt:
AC3 = dolby digital , dvd-spelers lezen dit
om er van te genieten moet je wel aangesloten zijn op een toestel die het kan verwerken. vb een versterker met dolby digital decoder en 5 tot 6 luidsprekers en een subwoofer

Dank je wel, dit schreef ik dus al.:)
 
Met dat programma SUPER is het gelukt ! Met een bepaalde setting alleen.

Maar ik heb 1 vraag. Hoe moet ik ervoor zorgen dat het geluid bij mkv films op mijn pc weer normaal wordt? (sinds ik super heb geinstalleerd, is elke mkv film heeel zacht qua geluid. en het blauwe codec icoontje verschijnt ook niet meer wanneer ik mkv afspeel. Alleen de rode (voor video))

De codec pack die ik eerder gebruikte was cccp.


PS : Het is ook goed als me een andere converter programma adviseren die ook de audio stream copy optie heeft net als SUPER. (daarmee was alles gelukt) Maar dan zonder dat de codecs op mn pc worden veranderd (dat k opeens geen normaal geluid meer heb met mkv)
 
Laatst bewerkt:
Met dat programma SUPER is het gelukt ! Met een bepaalde setting alleen.

Maar ik heb 1 vraag. Hoe moet ik ervoor zorgen dat het geluid bij mkv films op mijn pc weer normaal wordt? (sinds ik super heb geinstalleerd, is elke mkv film heeel zacht qua geluid. )

a) de Windows volume regeling resp, die van de kaart aanpassen.

b) volume regeling van de Player harder zetten.

c)doe ik altijd:ergens een copie van het mkv bestand neerzetten en dat met Super of wat dan ook bewerken.
Als het originele mkv bestand onveranderd blijft, moet dit met het geluid toch ook zo zijn?:rolleyes:
 
Nou misschien begrijpen we elkaar even verkeerd.

Misschien moet ik het op deze manier zeggen :

Als ik terug ga in de tijd en ik heb nog helemaal NIKS geconverteerd met SUPER, alleen het programma geinstalleerd, wanneer ik dan een originele mkv filmbestand afspeel, opent geen blauw codec voor audio meer. Als ik SUPER verwijder van mijn pc , dan komt het wél.

Dus ik vermoed dat niet alleen de volume maar ook het hele hd geluidskwaliteit is gedaald. En het is toch heel irritant om steeds je pc HEEEL erg luid te zetten om zo een mkv filmpje te bekijken die onveranderd is gebleven terwijl je daarmee zonder SUPER het normaal kan afspelen.

Dus originele onverandere mkv filmpjes zijn opeens heeel erg zacht van geluid. Het is net alsof SUPER een paar hele oude zwakke codecs heeft geinstalleerd over mijn oude ccc-pack heen.

Lijkt alsof ik nu helemaal geen audio codec meer heb voor hd.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb daar niets van gemerkt .............................en hier zweeg de spreker stil.
 
Met dat programma SUPER is het gelukt ! Met een bepaalde setting alleen.

Hallo, zou je misschien kunnen zeggen met welke setting? Ik heb het ook geprobeerd maar krijg 1 vob bestand van 2,45 GB en die is te groot om met Nero te branden!
 
Hallo, zou je misschien kunnen zeggen met welke setting? Ik heb het ook geprobeerd maar krijg 1 vob bestand van 2,45 GB en die is te groot om met Nero te branden!

Vreemd van Nero.
Ik doe vrijwel alles met BurnAware Free. :thumb:
Kijk even op Google, dan haal je het zo binnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan