foto's hernoemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron Apresskihut

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2001
Berichten
47
Ik ben met foto's bezig. Zowel foto's die ik via de mail heb gekregen als foto's die ik zelf heb genomen
en die in een programma wat picture project (Nikon)heet staan.
Ik wil al deze foto's in een folder plaatsen en dan wil ik de foto's op volgorde zetten. Dit doe ik al een aantal jaar
ik geef alle foto's dan namelijk een nieuwe naam, dit doe ik door het het een nummer te geven en de datum van de foto toe te
voegen op deze manier staan alle foto's dan in mijn folder op volgorde wat heel erg makkelijk is

Ik copy en paste de foto daar waar ik het hebben wil en vervolgens klik ik op mijn rechtermuisknop en zeg dan rename en geef het de naam
die ik wil. Gaat dus ineene niet meer. De eene krijg ik een melding dat de foto dan unusable wordt en als ik dan toch ok zeg dan wordt die inderdaad
onbruikbaar, daar had ik een oplossing voor gevonden om gewoon nog een keer te copyen en dan weer (beide) te renamen (veel extra werk) maar goed dat
werkte wel. Maar nu ook niet meer zegt de pc gewoon dat er een error is en geeft helemaal geen nieuwe naam meer.
Het meeste vreemde is dat het soms wel lukt en soms niet (met dezelfde foto) Ook op een andere pc (met stick) werkt het niet.
Hoe kan dit? En heb je enig idee hoe ik dat kan oplossen.
 
Sleep je foto's naar de map waarin je ze wilt hebben. Open die map in de Verkenner. Versleep dan eventueel nog de foto's in de volgorde die je zou willen hebben. Selcteer dan alle foto's (Ctrl + A). Ga op de eerste foto in je map staan en klik rechts. Kies dan Naam wijzigen. Geef die naam en (in jouw geval) ook de datum die voor alle foto's moet gelden en toets dan Enter. Alle foto's krijgen nu dezelfde naam en een volgnummer. Merkwaardig is dat de eerste foto geen nummer krijgt. Die geef ik dan altijd nog even het nummer 0. De nummering begint (met het tweede plaatje) bij 1. Dat is wel lastig als je de foto's dan gaat bekijken in een of andere viewer. Je krijgt dan 0, 1 en dan 10, 2, 20, 3 enz. te zien. Om dat te voorkomen nummer ik altijd nog even om in het gratis te downloaden programma FastStone Image Viewer. Daar kun je aangeven uit hoeveel cijfers je nummering moet bestaan. Ook kun je dan aangeven dat plaatje 0 nu bijvoorbeeld plaatje 001 moet worden. Zo kun je dan 999 plaatjes in je map kwijt.
LvdK
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan