Windows media player 11 XP zachte stem

Status
Niet open voor verdere reacties.

MikeDavid

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2008
Berichten
6
Hallo,

Sinds kort heb ik last van Windows media player. Het stemgeluid is te zacht vergeleken met de rest van de muziek. Dit is met mp3's afspelen en ook bij dvd's. Bij dvd's is de stem zachter dan de rest van de achtergrondgeluiden/muziek.
Op een ander forum las ik dat iemand een AC3 codec installeerde en dat daarmee het probleem was opgelost. Bij mij niet hielp dat niet.
Ook staan al mijn instellingen op stereo en niet op 5.1 dolby surround.
Verder kan ik bijvoorbeeld met VLC media player de muziek wel goed afspelen.

Ik heb binnenkort een feest en wil dan mijn muziek goed af kunnen spelen. Kan iemand me verder helpen?
 
Heb je de driver van je geluidskaart al ge-update?
Aan de andere kant, als VLC het wel goed doet, is het waarsch. toch een codec-probleem.
Heb je wel eens een codecpack geinstalleerd? Zo ja dé- en herinstalleer dat dan (Neem de nieuwste versie). Zo nee, installeer dat dan.

http://codecpack.nl/klcodec416s.exe
 
Het was de codec. Na het installeren van het Klite pack deed alles het weer goed. Ik vind het wel vreemd dat er plotseling een probleem is met de codecs. Ik denk dat windows media player zelf een verkeerde codec had gedownload, of een die niet met de andere codecs samenwerkte. Er waren meer mensen die dit probleem hadden (op andere fora) maar nergens staat een concrete oorzaak en/of een concrete oplossing. Raar...

Maar bedankt, het werkt nu weer goed :)

Groeten, Mike
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan