.asx (etc..) streams werken NIET!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaspervm

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2007
Berichten
101
Hoi allemaal,

Als ik naar een stream ga van bijv. radio538 (.asx) dan is die aan het laden en dan stopt die met laden en laat die de play knop zien, maar als ik die indrukt gaat de stop knop 0.5 sec dan weer de play knop misschien mis ik een codec ofzo? ik kan nergens iets vinden over mijn probleem iedereen krijgt een warning maar ik niet :$


Gr. Jasper:D
 
Kun je iets op Uitzending gemist bekijken? En de video van Nu.nl?

Heb je in de instellingen/options van WMP bij Netwerk de 3 protocollen Aan staan, en 'gebruik poort..' Uit? Staat daaronder bij HTTP 'proxy..' op auto? Heb je ook in de options bij 'Bestandstypen' Windows Media File (asf) aan staan?
Heb je anders een firewall of router die Streaming Media of WMP tegen houdt?
 
Laatst bewerkt:
Heb je eerder wel naar dit soort streams kunnen luisteren?

Zonee dan zou het inderdaad een codec probleem kunnen zijn.
Download bijvoorbeeld eens K-Lite Mega Codec Pack of pak een andere codecpack van www.freecodec.com.

jawel ik ga nu k lite proberen ik kon eerst luisteren maar ik heb pas nog iets verwijderd * had ik beter niet kunnen doen :X

*EDIT
k lite heeft niet geholpen..
 
Laatst bewerkt:
Heb je dan dll's verwijderd uit je C:\windows\.... map?
Of heb je de dll's verwijderd uit c:\program files\winamp\.... map?

Je zou eens kunnen proberen je Winamp te herinstalleren.
 
Heb je dan dll's verwijderd uit je C:\windows\.... map?
Of heb je de dll's verwijderd uit c:\program files\winamp\.... map?

Je zou eens kunnen proberen je Winamp te herinstalleren.

als je in winamp gaat en dan preferences dan in of output ergens staan er 3 de middelste heb ik niet verwijderd
 
Sorry ben niet bekend met Winamp. Gebruik zelf gewoon WMP (Windows Media Player).

Je zou ook eens kunnen kijken wat je doet als je de ASX link rechtstreeks in Winamp en WMP zet. Bij WMP doe je dat door naar File->Open url te gaan (in NL is dat waarschijnlijk Bestand->Open url).
 
Hoi...:)

Wil je nu via winamp of WMP je streams luisteren?

ED
 
Zou je ook eens kunnen kijken of er in de eventviewer (Start->uitvoeren->eventvwr) in het tabje applications nog een melding staat mbt het probleem.

Let op in de eventviewer staan tig meldingen, die ook met andere programma's te maken hebben. Makkelijkste is nog wel om de logs op te slaan en dan te legen. Vervolgens het probleem weer nabouwen en de logs nogmaals nakijken.
 
Zou je ook eens kunnen kijken of er in de eventviewer (Start->uitvoeren->eventvwr) in het tabje applications nog een melding staat mbt het probleem.

Let op in de eventviewer staan tig meldingen, die ook met andere programma's te maken hebben. Makkelijkste is nog wel om de logs op te slaan en dan te legen. Vervolgens het probleem weer nabouwen en de logs nogmaals nakijken.

de komen geen logs dan :x
 
Hmmmz das lastig.

Mogelijk moet je Eventviewer wel even vernieuwen met F5, hij zet nieuwe meldingen er namelijk niet automatisch bij, als je het programma al open hebt staan.

Overigens kon je de stream wel afspelen in Winamp? Wat ik dus bedoel is Winamp starten en dan de URL in de playlist zetten. Hoe dit precies moet weet ik niet maar waarschijnlijk zie je al een logische optie onder het menu bestand of playlist.
 
Hmmmz das lastig.

Mogelijk moet je Eventviewer wel even vernieuwen met F5, hij zet nieuwe meldingen er namelijk niet automatisch bij, als je het programma al open hebt staan.

Overigens kon je de stream wel afspelen in Winamp? Wat ik dus bedoel is Winamp starten en dan de URL in de playlist zetten. Hoe dit precies moet weet ik niet maar waarschijnlijk zie je al een logische optie onder het menu bestand of playlist.

ik had eventviewer uitgezet en weer aan + de stream werkt ook niet in winamp dan blijft er maar staan: [CONNECTING]
 
Ok

Ik ben atm even wat aan het googlen en kwam dit forumbericht tegen.

Hier stond de volgende oplossing:
- sluit alle WMP's (dus zoals WMP zelf als sessies in je browser)
- hernoem de map \Documents and Settings\<gebruikersnaam>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows Media\10.0
- start WMP op, nu worden je instellingen weer opnieuw aangemaakt
 
Ok

Ik ben atm even wat aan het googlen en kwam dit forumbericht tegen.

Hier stond de volgende oplossing:
- sluit alle WMP's (dus zoals WMP zelf als sessies in je browser)
- hernoem de map \Documents and Settings\<gebruikersnaam>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows Media\10.0
- start WMP op, nu worden je instellingen weer opnieuw aangemaakt

JAAA WERKT BEDANKT SCHAT xD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan