Windows Paint...Ongelovelijk dom maar waar..

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandraVG

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
15
OK. hier ben ik nu al dagen mee aan het stoeien.

heel simpel gif bestandje (border) waarvan ik de kleur wil vervangen.
Openen in Windows Paint ( jaja, ik weet het, vast niet het meest geschikte programma maar ik doe er anders nooit veel mee)

nu wil ik de kleur vervangen.

rechtermuisknop, kleur voor achtergrond
linkermuisknop, kleur voor voorgrond

en denk je nou dat ik de kleuren kan aanpassen in wat ik wil?? Niet dus..

wie o wie kan mij in Jip en janneke taal uitleggen wat ik verkeerd doe??

Dit is het akelige gifje
upper_left.gif


oranje moet een andere kleur worden...

ben handig met videobewerken en webshops maar een gifje aanpassen met de kleur :confused:

Hoop op jullie hulp.

groetjes, Sandra
 
Ik kan de kleur gewoon veranderen dmv op het emmertje te klikken, kleur te selecteren en vervolgens te klikken met me linkermuisknop.
 
Zo zit mijn paint er uit.

paint.jpg


Kleuren heb ik aangepast, maar als ik met linker of rechter muis klik, geen kleur die ik heb geselecteerd.

Links wordt zwart, rechts wordt die lichte oranje die in de afbeelding staat.

Mijn vermoeden is dat ik niet het juiste gereedschap heb geselecteerd.
Jij hebt het over een emmertje..
Het is vast iets onbenulligs..:eek:
 
Helaas.. nog geen succes.
Iemand die mij hiermee kan helpen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de citaat verwijderd, dit is niet nodig.

Even kijken of dit jou verder kan helpen.
attachment.php

Selecteer het emmertje (pijl), dan met links je eerste kleur (1) en met recht je tweede kleur (2).

attachment.php

Je cursor is nu een emmertje geworden, ga met het emmertje op het vlak staan dat je in wilt kleuren. In dit geval de buiten vlak met links voor de eerste kleur (1) en het binnen vlak voor de tweede kleur (2). Je moet zorgen dat je met de "Verf" die zo gezegt uit het emmertje loopt, op de in te kleuren vlak gaat staan. Mocht het je niet lukken, stuur mij dan eens jou paint bestandje naar crash@helpmij.nl. Ik wil dan wel even kijken voor je.:)
 

Bijlagen

  • Paint.jpg
    Paint.jpg
    14,3 KB · Weergaven: 5.526
  • Paint 2.jpg
    Paint 2.jpg
    16,9 KB · Weergaven: 5.496
Laatst bewerkt:
Ik heb je mail ontvangen en even gegeken. Ik kreeg hetzelfde effect als jij beschrijft. Ik heb het vermoeden doordat het GIF bestandjes zijn. Als ik ze omzet naar TIF of BMP, kan ik wel gewoon met kleuren werken. Zo krijg ik niet dat het vaal oranje of zwart wordt met inkleuren. Sla ik het dan als GIF op krijg ik ook een melding over de kleuren. Je ziet het ook als je het bestand weer in paint opent.

attachment.php


Ook op de orginele grote, zie je het effect. Nu is het uitvergroot.
 

Bijlagen

  • Paint 3.jpg
    Paint 3.jpg
    20,4 KB · Weergaven: 5.533
Laatst bewerkt:
dat is het nou juist..
als gifje krijg ik het niet netjes veranderd qua kleur..
toch raar..
misschien heeft het te maken met verschillende lagen of dat het gifje gemaakt is in een speciaal program..

dan zal ik toch op zoek moeten naar een andere oplossing want ik heb het tch echt als .gif nodig.

mocht je nog tips hebben.. graag.

in ieder geval bedankt voor je tijd.

groetjes
 
dat is het nou juist..
als gifje krijg ik het niet netjes veranderd qua kleur..
toch raar..
misschien heeft het te maken met verschillende lagen of dat het gifje gemaakt is in een speciaal program..

dan zal ik toch op zoek moeten naar een andere oplossing want ik heb het tch echt als .gif nodig.

mocht je nog tips hebben.. graag.

in ieder geval bedankt voor je tijd.

groetjes

eerst afmaken in jpeg, en later pas opslaan als gif
 
Het komt omdat het gif bestandje gebruik maakt van de indexed color techniek.Dat is een techniek waarbij het gebruikte aantal kleuren verkleind wordt, om de ruimte die het bestand inneemt te verkleinen.

In dit geval zijn er 4 kleuren gedefinieerd en alleen die 4 kunnen er gebruikt worden. Als je hem omzet naar non-indexed color, kun je weer elke kleur gebruiken. Weet niet of Paint dat kan. Programma's als Photoshop en als je dat niet hebt het gratis Paint.net of "The Gimp" wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan