foto's verkleine voor hotmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

swingrid

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2008
Berichten
6
hoi hoi

Ik wil graag foto's verzenden via hotmail, maar de ontvanger klaagt dat ze wel erg groot zijn.
Hoe kan ik dit aanpakken, zonder het toestel op kleiner foto formaat te hoeven zetten?

Bedankt :thumb:

Inkie
 
Wanneer je je foto's beheert in een programma als picasa, kun je makkelijk de grootte aanpassen van te mailen foto's
De originelen blijven dan gewoon onveranderd.
mvg leo
 
Foto's verkleinen voor e-mail

Dat kan heel simpel via de Windows Viewer voor foto's en faxen. Selecteer de desbetreffende foto('s) en klik die dan aan met de rechter muisknop. Kies dan in het opgekomen contextmenu met de linker muisknop Kopiëren naar ... Kies dan E-mailontvanger. Dan komt een scherm op waarin je kunt aangeven hoe groot de foto of foto's moet(en) worden. Dan opent zich in je e-mailprogramma het e-mailbericht waarin de foto of foto's al als bijlage zijn opgenomen. Succes!

LvdK
 
Laatst bewerkt:
Een foto kan op een ander scherm en in een andere resolutie inderdaad heel groot en lelijk overkomen. Het is zaak om bij het mailen hiermee rekening te houden. In het geval van deze ontvanger zal er sprake zijn van het moeten wachten tot de foto's zijn binnengehaald vanwege de bestandsgrootte. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het postvakje of de harde schijf hiervan vol is geraakt. Als de foto's moeten worden gebruikt op een webpagina dan verschijnen foto's van grote bestanden pas later. Het wordt meestal van de persoon die ze levert verwacht dat die de bestandsgrootte klein houdt.

JPG is een progressieve compressie standaard die het meest gebruikt wordt. Progressief omdat het bestand zich elke keer bij het opslaan verder laat comprimeren. Buiten dat is het is je eigen keuze hoe ver je het afbeeldingsbestand verkleint. Het omslagpunt van grootte en kwaliteit ligt ongeveer bij 75 procent compressie factor. Daarna doe je concessies en wordt kwaliteitsverlies gaandeweg zichtbaar. Een beetje fotoprogramma laat je deze factor instellen. Soms in het menu en soms bij het opslaan als extra keuze. Dan is het zaak om te controleren of het bestand van een afbeelding, bijvoorbeeld de resolutie 1024X768, daarmee inderdaad ongeveer 250 kilobyte groot geworden is want bewerkingssoftware laat heel vaak undo en andere nutteloze informatie in het bestand achter. Je bent het best gediend met een programma dat in staat is om overtollige bytes van andere programma's automatisch uit het bestand te filteren bij het opslaan. Daar wordt geen reclame mee gemaakt trouwens. Je moet er proefondervindelijk achter komen. Het programma waarmee ik heel graag bewerk en comprimeer, LView Pro 32 bit, wordt al lang niet meer gemaakt.
 
Bestand verkleinen

Als ik een serie foto's moet verkleinen, dan doe ik die in één map. Vervolgens gebruik ik graag het gratis Vizualizer Photo Resizer. Na opgeven van de gewenste grootte, verkleint dat programma alle foto's naar een submap Resized. De originelen blijven onaangetast. Als je wilt, kun je meteen ook een watermerk laten aanbrengen.
LvdK
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan