DVD Speler speelt soms wel DVD+R af en soms niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

GL65AMG

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Berichten
7
Geachte mede-mens,

wij zitten al een tijd met een probleem. Onze DVD speler van Sony speelt alle originele (gekochte) Dvd's af. Nu hebben wij al aardig wat films op DVD gebrand. De DVD speler speelt DVD+R af maar soms ook weer niet (in de handleiding staat overigens geen DVD-R te plaatsen). Nu hebben we twee identieke Dvd's gebrand maar wel een verschillende film. Beide films staan in DVD formaat op, elk een eigen, DVD. Ik neem aan dat dit geen probleem is. Nu vind ik het erg vreemd dat de speler de ene Dvd wel afspeelt maar de andere niet.

Weet iemand hier een verklaring voor?
 
Laatst bewerkt:
het branden heb je gedaan op wat voor snelheid ??

Ik DVD zelf niet gebrand. Ik kan ze zelf wel downloaden en branden maar we krijgen ze van iemand anders die er meteen een mooie voorkant achterkant etc. om heen doet.

Ik kan het overigens wel vragen, dat kan misschien wel een dagje duren. (Het antwoord dan hè;))
 
ik heb op dit forum al eens eerder antwoord gegeven op zo'n zelfde vraag
wat toch de oplossing bleek te zijn

in het kort:
uit eigen ervaring

Meestal worden de DVDs gebrand op 16x of 20x.
Zeker als iemand wel effe een DVDtje voor je brand. (effe = 4 minuten)

Op de PC waarop ze gemaakt worden zijn ze vaak wel te gebruiken.
Ga je met de DVD naar een DVD speler dan is vaak het begin van de film nog wel te zien
maar aan het eind begint de ellende. Hakkelen,stotteren, freeze of helemaal vastlopen.

De oplossing is vaak branden van de DVD op 8X (of liever nog 4x)
( het effe branden duurt dan 16minuten en dat is voor veel mensen veels te lang)

Resultaat is dat je ook op een gewone huis tuin en keuken DVD speler de HELE film kan kijken.

grtz gerrit
 
ik heb op dit forum al eens eerder antwoord gegeven op zo'n zelfde vraag
wat toch de oplossing bleek te zijn

in het kort:
uit eigen ervaring

Meestal worden de DVDs gebrand op 16x of 20x.
Zeker als iemand wel effe een DVDtje voor je brand. (effe = 4 minuten)

Op de PC waarop ze gemaakt worden zijn ze vaak wel te gebruiken.
Ga je met de DVD naar een DVD speler dan is vaak het begin van de film nog wel te zien
maar aan het eind begint de ellende. Hakkelen,stotteren, freeze of helemaal vastlopen.

De oplossing is vaak branden van de DVD op 8X (of liever nog 4x)
( het effe branden duurt dan 16minuten en dat is voor veel mensen veels te lang)

Resultaat is dat je ook op een gewone huis tuin en keuken DVD speler de HELE film kan kijken.

grtz gerrit

Dat klinkt goed, alleen schiet me net iets te binnen. In de auto spelen ze wel alle Dvd's af tijdens lange reizen en ik heb dus wel de hele film kunne zien, zonder onderbrekingen. Ook doen de Dvd's het op mijn tv-dvd speler. Dus volgens mij is het niet het branden. Misschien ligt het dan toch aan de kwaliteit van de sony dvd speler.
 
Ik zeg ook niet dat de gebrande DVD's niet goed zijn
ik geef alleen een hint om DVD's op meer spelers afspeelbaar te maken.
Ik heb hier ook een oudere DVD recorder staan die zeer kritisch is,
deze lijkt zelfs soms "merkgevoelig", maar langzaam gebrande DVD's lijkt ie zelden NIET te lusten.
grtz gerrit
 
Ik zei toch ook niet dat het aan de dvd's lag :D Alleen wel dat het waarschijnlijk de kwaliteit van de speler is. Maar in ieder geval bedankt voor de Tip;) Ik zal wellicht in de toekomst zelf maar eens gaan branden en dan vogel ik wel uit hoe je die covers een beetje fatsoenlijk kan maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan