LAN aansluiten op siemens SX551

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daankraaijestei

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Berichten
8
Heey,
ik heb een probleem wat ik zelf niet kan oplossen. het is als volgt.

ik probeer een pc aan te sluiten met een LAN kabel op de KPN Experia Box, de Siemens SX551. Alleen staat er telkens de melding "u heeft beperkte of geen verbindingsmogelijkheden"

de volgende oplossing had ik verzonnen. mijn laptop met LAN aansluiten (die neemt hij namelijk wel) en vervolgens de instellingen overnemen. ook dit werkte niet. ik verzond genoeg pakketten maar ontvangde niks en ik had weer geen internet.

a.u.b. help mij ik ben radeloos

m.v.g. Daan
 
Het hersteld inderdaad de instellingen maar er blijft staan "u heeft beperkte of geen verbindingsmogelijkheden' :( mischien hebben jullie nog een andere oplossing?

wat extra gegevens over mijn pc

Ik heb windows XP SP2
Athlon Duron processor

en mijn netwerk kaart is:

Realtek RTL8139 family PCI Fast Ethernet NIC 8

de standaard gateway van ons netwerk is

192.168.2.1 maar als ik deze invoer heb ik internet alleen ontvang ik geen ' pakketten' waardoor ik nog steeds niet op internet kan
 
Laatst bewerkt:
Hoi :)

Wat heb je allemaal nog meer ingevuld en waar precies ?

ED
 
Ik heb op een ander forum een resetter gebruikt ook dat werkte niet maar de instellingen waren

PA - Physical Address- 00-14-A5-6D-83-D2
IP adress - 192.168.2.1
Subnettmask - 255.255.255.0
Default gateway - 192.168.2.1
DHCP - 192.168.2.1
DNS server - 192.168.2.1

Dit staat er bij de details
Ik heb het volgende geprobeerd,
Dubbelklik op LAN-icoon en toen eigenschappen. van daaruit firewall uitgeschakelt en toen bij internetprotocool die standaard gateway ingevuld en het IP adress en het Subnettmask. Als ik dat op automatisch zet gebeurde er niks, dus ik dat invullen maar wat een verassing nog steeds niets.

ik kwam aan deze gegevens onze thuis laptop aan te sluiten met lan op de router, dat pakt hij namelijk en die instellingen ingevuld bij mijn pc.

bij deze router is de Default gateway standaard

192.168.1.1

en per pc verschild dat. de laptop nam

192.168.2.1

meer info heb ik voor nu even niet, hopelijk kunnen jullie er wat mee oh trouwens, ik ben met de default gateway ook nog in de router geweest en geprobeerd daar wat te doen, maar ik ben daar niet helemaal wegwijs mee en boekjes hebben we nooit gekregen + er is nergens een handleiding te vinden

groetjes Daan
 
Ik zoek even wat gegevens op van die box en de gateway moet overal hezelfde zijn...:)

tot zo ED
 
Stel dit even in op je pc..ging er van uit dat je XP hebt :

Op het netwerkicoontje dubbelklikken
bovenin Tabblad "Algemeen" > dan onderin " Eigenschappen " > dan 1 x klikken op " Internet-protocol (Tcp/IP) " > dan knop " Eigenschappen " > dan bolletje zetten in " Het volgende IP-adres gebruiken " > dan het volgende invullen :

IP-adres : 192.168.2.200
Subnetmasker : 255.255.255.0
Standaardgateway : 192.168.2.1 (de standaard waarde van jouw router tenzij deze bewust is veranderd)

en onder:

Voorkeurs-DNS-server : 192.168.2.1
Dan onderin op OK en in het volgende terugkomend venster ook onderin op OK en dan even wachten en het systeem zijn werk laten doen...

Probeer nu eens verbinding te maken.....soms is het nodig om je box weer even te resetten.....en je pc te herstarten....wel in deze volgorde.

Succes , ED
 
Laatst bewerkt:
ik heb het ingevoerd en ik heb de volle 100 mb/s allees verzend ik wel pakketten maar ontvang ik ze niet

wat ik nog wel kan doen is de gegevens van mijn router even posten

heeft u daar wat aan

groetjes daan
 
tsja... dat is nooit verkeerd..want je geeft aan dat je daar ook in bezig bent geweest..dus :)
als je die instellingen bedoelt tenminste.

ED
 
nog even dit...hoe kom je aan de LAN kabel ?..want die kan misschien ook niet goed zijn.

ED
 
Service provider: Other

Protocol: PPPoA

IP address type: Obtained automatically

IP address: 192.168.2.1

Subnet mask: 255.255.255.0

Default gateway:192.168.2.1

Host name: Experia

MTU: 1500

Encapsulation: VC MUX

QoS class: UBR

VPI / VCI:

Connection mode: Always on

PPPoE pass-through: On

UPnP: Off


Dit zijn de instellingen van het internet

en van het tussenkopje lokaal netwerk

IP address: 192.168.2.1
Subnet mask: 255 .255 .255 .0
DHCP Server
DHCP server: On
Lease time: day2

First issued IP address: 192 .168 .2 .1
Last issued IP address: 192 .168 .2 .200


en dat zijn ze hopelijk kunt u hier iets mee
 

Bijlagen

  • p.bmp
    75,1 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
over de LAN, ik heb hem door het huis laten trekken tijdens een verbouwing en en ingehuurde expert heeft hem aangesloten, ik hoefde he alleen in de router te stoppen, vanaf mijn kamer een LAN kabel van waar de kabel uitkomt tot mijn pc

hopende weet u genoeg
 
umm...toch even voor de zekerheid....is er nu1 lange kabel door het huis van de box naar de pc of zijn er 2 die op elkaar zijn aangesloten...

En is de kabel of zijn de kabels ooit eens getest of ze wel goed zijn?

ED
 
Het zijn er 2

1 van de box naar mijn kamer waar hij eindigt in een LAN poort, en die andere kabel is van die poort naar mijn pc
 
ok..en nu nog een antwoord op mijn tweede vraag...:)

ED
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan