Problemen met JPG

Status
Niet open voor verdere reacties.

meeko71

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2008
Berichten
6
Ik heb een probleem met jpg bestanden. Ik heb een aantal jpg bestanden gedownload op mijn computer (met Vista). Vervolgens op een usb stick gezet. Als ik in de verkenner de usb stick bekijk zie ik de foto's (afmetingen en bestandsgroote kloppen), maar als ik ze open krijg ik een kruisje. En dat krijg ik ook als ik ze op mijn harde schijf zet en ze dan wil bekijken. In het overzicht zie ik ze dus, maar ik kan ze niet openen.
Als ik daarna mijn usb stick in mijn laptop (met XP) steek en ik ga vervolgens weer naar de verkenner dan zie ik geen foto's meer. In plaats daarvan zijn het zwarte stipjes. Het rare is als ik bij eigenschappen van de foto's ga kijken dan ik zie afmetingen 0 x 0, maar als bestandsgrootte staat er wel 9,6 kb (zoals ik dus op mijn andere computer ook zie).
Ik heb dit nu al zo vaak gedaan en nog nooit heb ik dit gehad.

Ik heb mijn USB stick ook al geformateerd van FAT32 naar NTFS, maar dat helpt niet.

Kan iemand mij helpen?
 
Laatst bewerkt:
Ik ga op de afbeelding staan en dan met de rechtermuisknop "afbeelding opslaan als". Ik behoud dezelfde naam en extensie zoals het ervoor komt.
Hoezo? Zijn er dan meer manieren om afbeeldingen te downloaden?
 
Soms slaat men hele webpagina's op zonder afbeeldingen.

Sla eens een afbeelding op op schijf C en kopieer deze dan naar de USB stick.
Werkt dit wel ?
 
Heb je 'extensies voor bekende bestandstypen verbergen' uitgevinkt? Zodat je de extensies ook echt ziet.

En klopt de extensie wel? Dat kun je controleren door een plaatje met wordpad te openen, op de eerste regel staat dan:
.jpg > JFIF
.gif > GIF89a
.png > PNG
.bmp > BM


Vr.Gr. Egel.
 
Laatst bewerkt:
Soms slaat men hele webpagina's op zonder afbeeldingen.

Sla eens een afbeelding op op schijf C en kopieer deze dan naar de USB stick.
Werkt dit wel ?

Nee dat heb ik al geprobeerd en dat werkt ook niet. Het rare is dat de afbeeldingen wel te zien zijn in het totaal -overzicht in de verkenner. Maar zodra ik ze openen komt er een kruisje.
 
Heb je 'extensies voor bekende bestandstypen verbergen' uitgevinkt? Zodat je de extensies ook echt ziet.

En klopt de extensie wel? Dat kun je controleren door een plaatje met wordpad te openen, op de eerste regel staat dan:
.jpg > JFIF
.gif > GIF89a
.png > PNG
.bmp > BM


Vr.Gr. Egel.

Het staat zo ingesteld dat ik ook zie welke extentie het is. Ik heb het gecheckt in wordpad zoals u zei en op de eerste regel staat JFIF, dus het is een jpg bestand.
 
Even samenvatten: ;)

Vista: verkenner > te zien - gallery > kruisje
Xp: verkenner > 0x0 - viewer > kruisje


Geeft Paint het ook niet weer? En wat als je een plaatje naar een venster van IE of FX sleept?


Je hebt ook jpg in CMYK formaat, met photoshop kun je dat dan wel openen, maar ik dacht dat IE het dan niet weergaf ... :confused:


Vr. Gr. Egel.
 
In de gallerij zijn ze wel te zien (zowel in Vista als in XP), maar zodra ik er eentje openen dan krijg ik een kruisje (in Vista) en een zwart puntje (in XP).

Ik heb net geprobeerd zoals u zei openen in IE en dat lukt wel. En openen in Infranview lukt ook heb ik net gezien. Paint geeft het dan weer niet weer, want dan krijg ik de melding dat het geen bitmap is. In Microsoft Office Picture Manager krijg ik dat kruisje.
 
Laatst bewerkt:
Iedereen bedankt voor de hulp. Maar probleem is niet opgelost, maar ik denk dat het iets te maken kan hebben met het feit dat die foto's op een forum gezet zijn met behulp van photobucket of imageshake.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan