Krijg mijn ftp niet aan de praat in de "buitenwereld"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Housensation

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2008
Berichten
9
Heey mensen, ik heb een probleempje ik heb laatst een eigen ftp opgezet met filezilla server. Tevens heb ik zelf een certificaat gemaakt voor de SSL en heb ik passive mode ingeschakeld. Thuis op een andere PC kom ik moeiteloos op mijn FTP maar van buiten af wil het nog niet lukken. Misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien met bepaalde poorten open zetten e.d.

Hieronder de situatie ;)

helpmijss5.jpg


sslgh4.jpg


portsna1.jpg


Alvast bedankt voor jullie hulp :thumb:
 
Ok,dus als je test op grc.com heb je wel de juiste poorten open staan ?
 
Op GRC wordt het volgende aangegeven:

21 FTP Closed Your computer has responded that this port exists but is currently closed to connections.
 
Van buitenaf is je genoemde ip adres idd niet bereikbaar.Ergens heb je idd iets over het hoofd gezien.
Geen firewall meer actief ?
 
Zou je misschien poort 990 open moeten zetten omdat je via SSL de verbinding opzet.
Als je zonder SSL op poort 21 wel een werkend systeem hebt zou je met SSL poort 990 open moet zetten voor hetzelfde resultaat.

Je IP adres kan ik even niet volgen dit zou 192.168.1.100 volgens je router moeten zijn maar ik zie een hele andere staan 217.123.108.231 dit jou IP adres van buiten af. Of ga je buiten je router om en rechtstreeks op de IP van je ISP @home. Dit lijkt me niet logisch omdat deze met een dynamische reeks werkt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan