Photoimpact X3 - foto draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

nikki1901

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
4
Ik wil graag een soort van prikbord maken met foto's als zijnde pollaroids
erop 'geprikt'.
Nu probeer ik en foto te draaien maar bij "Rotate and flip" staan alleen maar opties dat je 90 graden of 180 graden kan draaien.

Deze optie moet er wel zijn, want in een van de voorbeelden (greetingcards) staat hij wel.
Maar daar kun je dus alleen de foto veranderen en niet meerdere foto's erbij zetten.

Wie kan mij helpen?

Groetjes
 
Foto's nauwkeurig roteren

In het gratis te downloaden programma Picasa kun je via een raster foto's in elke gewenste stand roteren.
 
Oke, maar kun je daar dan ook bijvoorbeeld een hele kerstkaart van maken? Met achtergrond en andere foto's gedraaid erin? Of alleen die bepaalde foto draaien?
 
Dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik dacht dat het er om ging een scheef opgenomen foto recht te zetten.
Wat jij wilt, is een collage maken. Zo'n functie zit inderdaad in Picasa, maar ik denk niet dat je daarmee bereikt wat jou voor ogen staat. Zelf doe ik dat soort dingen graag in PowerPoint. Daarin kun je gemakkelijk meerdere foto's op één zogeheten dia zetten en die dan net zo groot als je wilt, plaatsen waar je wilt en van hoek verdraaien zoveel je wilt. Vervolgens kun je er via tekstvak teksten in veel lettersoorten, groottes en kleuren bij plaatsen. Op zich eenvoudig, maar je moet er wel wat ervaring met PP voor hebben. Heb je eenmaal je collage voor elkaar, dan sla je via 'Opslaan als' je dia op als .jpg en dan ben je waar je zijn wilt!
Photoimpact X3 ken ik niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan