Laptop met Wireless LAN in een LAN netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Offensive

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Berichten
5
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe laptop gekocht met Wireless LAN voor op mijn op school. Thuis gebruik ik gewoon mijn normale computer maar het zou ook wel fijn zijn om thuis te kunnen internetten op mijn laptop. Mijn netwerk thuis is niet draadloos, maar gewoon een normale 100 mbit LAN verbinding via een router.

Wat is de makkelijkste (goedkoopste) manier om ook internet op mijn laptop te kunnen krijgen? Ik koop liever geen nieuwe router omdat mijn thuisnetwerk nu eindelijk stabiel is en super werkt. Is het misschien mogelijk om via een wireless usb netwerk adapter, zoals deze, mijn normale niet draadloze netwerk te delen met mijn laptop?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
 
Je hebt al een adapter in je laptop zitten, deze moet alleen aangezet worden via een schuifje (meestal aan de voorkant)
Zodra deze aanstaat gaat hij zoeken naar draadloze netwerken. Hij zal er mogelijk een paar vinden in jouw omgeving maar daar heb je niets aan want als het goed is zijn deze beveiligd.

Als jij in jouw huis draadloos wil internetten moet je een draadloze router aanschaffen.
Deze heb je al vanaf ca 30 euro.

Of je moet je laptop aansluiten met een zg. UTP kabel op je router als er een poort vrij is.
Dan ben je natuurlijk niet draadloos;)

Er zijn nog andere manieren van draadloos interenet maar die vallen buiten het bestek van je vraag.

Grtz.
 
Ja de laptop beschikt al over een Wireless gebeuren :p Maar ik bedoel dat ik bijvoorbeeld in mijn normale niet wireless computer zo'n wireless usb netwerk adapter stick kan pluggen en dan mijn vaste LAN verbinding kan delen met mijn laptop. Is dat mogenlijk?
 
Nee, da's volgens mij niet mogelijk.

Grtz.
 
Het is wel mogelijk om een draadloos AdHoc netwerk te maken en van je vaste PC een gateway te maken. Dit zou je eigenlijk niet moeten willen het is een heleboel gedoe met veel kans op fouten.

Koop een hubje tegenwoordig € 7,50 en een UTP kabel (max =100 meter) en je kan internetten en bestanden/printers delen.
Dit is allemaal plug en play stekkers erin en draaien maar. Mits je netwerkkaart in je laptop aan staat natuurlijk :)
 
Koop een Access Point.

Deze kun je achter je bestaande router plaatsen voor draadloos signaal.
DHCP enz word gerelayt naar je huidige router, dus je behoud 1 netwerk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan