ondanks verbinding met netwerk, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

muziekboot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Berichten
17
Ik heb een Sony laptop met ingebouwde draadloze netwerkkaart. Daarmee maak ik contact met het (beveiligde) netwerk van mijn buren (geheel legaal, met toestemming en password ;-) ).
Nadeel is echter dat soms het contact met dat netwerk even wegvalt en ik dan opnieuw verbinding moet maken. Dat gebeurt soms ook terwijl ik op internet bezig ben.
Normaal gesproken was dat geen probleem: het schakelaartje van mijn draadloze netwerkkaart uit- en weer aanzetten, even verbinding afwachten en ik kon weer verder.

Echter sinds enkele dagen lukt dat niet meer. De eerste keer werkt het uitstekend, maar elke volgende keer dat ik - opnieuw - verbinding maak met dat netwerk (al dan niet noodgedwongen), krijg ik wel contact met het netwerk, maar kan ik niet verder het internet op.
Ook nadat de buren de router hebben reset, hetzelfde verschijnsel: ik kan weer internet op, maar zodra de verbinding verbroken is en ik opnieuw verbinding maak, krijg ik wederom wel contact met het netwerk, maar kan ik niet verder het internet op.

Ik heb geen idee waar de oorzaak ligt. Op mijn laptop is niets veranderd, bij de buren ook niet, begreep ik. Het verschijnsel doet zich voor na de storing van maandag.

Wie heeft een suggestie van een mogelijke oorzaak?
 
Draadloos netwerk is altijd lastig geval, helemaal als het af en toe nog weg valt ook.

Vaak werkt het als je je draadloze kaart in 802.11B laat draaien, dit is iets trager dan 54G, maar dat zul je met alleen internet niet merken. Het voordeel is dat in 802.11B het bereik beter word.

Ga naar Configuratiescherm, Netwerverbindingen.
Rechtermuisknop op je draadloze kaart
Eigenschappen
Knop: Configureren
Tabblad Geavanceerd.

Je hebt dan een soortgelijk scherm:
http://support.dell.com/support/edocs/network/wlan/en/UG_EN/xplocat.gif

vanaf hier is elke netwerk kaart weer anders, maar zoek een instelling om hem op Wifi 11B te forceren.

Hoop dat het helpt.
 
Deze mag worden gesloten. De router was defect en is vervangen. Probleem is daarmee verholpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan