MP3 tags kloppend maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

HAMMAR

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Berichten
894
Ik heb een zo'n 60 Gb aan mp3's verzameld in de loop der jaren.
Ik wil er nu een aantal op een Creative Zen 60Gb zetten maar heb gemerkt dat de meeste tags niet kloppen. Ik ben al een tijdje bezig geweest om ze in WMP goed te zetten maar dat is eigenlijk geen doen. Ik heb veel losse mp3's, maar ook complete albums.
Hoe kan ik dat nou het beste aanpakken.

Of is het misschien mogelijk om ook zonder tags in deze mp3 speler te werken en gewoon met een soort windows verkenner achtige omgeving. Dat zou ik nog makkelijker vinden.

Alvast bedankt!
 
Hey HAMMAR,

check dit even.

Edit:hier ook nog wat!

Grtz.
 
Laatst bewerkt:
Eyy Zippie!

Ik ben al bezig geweest met soort gelijke progamma's, maar ik vind ze erg moeilijk werken allemaal!

Ik zal deze zeker ff checken, thnx!!
 
Mp3Tag, uit de link van FunZip, werkt erg makkelijk hoor! Vooral als de bestandsnaam al wel goed is. Je kunt met 1 druk op de knop de bestandsnaam als tag wegschrijven. Honderden nummers binnen de minuut!
 
Ik vind t vooralsnog erg moeilijk allemaal.
Kan deze ook info en albumcover ophalen uit een database?
 
Zover heb ik nog niet gekeken. Wel weet ik dat het voor losse mp3's nagenoeg onmogelijk is de tag uit die database te halen. Voor complete albums zal het misschien wel lukken. Maar als de bestandsnaam er als volgt uitziet moet het lukken: UB40 - Red Red Wine
Je selecteerd alle nummers en klikt op Convert en dan Filename to Tag of Bestandsnaam naar Tag. Als de bestandsnamen ook een puinhoop zijn moet je die eerst goedzetten met b.v. Magic File Renamer. Met deze 2 programma's kun je duizenden mp3's taggen op een avondje. Scheelt toch weer 3 maanden typen (eigen ervaring)
 
Tag & Replace heeft de functie om de tags van FreeDB te halen, werkt ook prima :thumb:

Ook deze kan de tags uit de bestandsnaam halen (Niet alle uiteraard)
 
Wat een ramp dit!!!!!!!
M'n halve verzameling naar de @#$%^
Echt gebruikersvriendelijk is dit niet
 
Huh? Met welk programma ben je bezig dan? Vertel eens wat meer over hoe je mp3's er nu uit zien dan (bestandsnaam etc.) en wat je nu precies gedaan hebt.
 
Jahah, wist ik maar wat ik precies deed, dat wist ik ook waar het fout ging.
iig heb ik nu een heleboel verschillende mp3's die allemaal van dezelfde lp komen met dezelfde naam enz enz

Ik heb nu musicbrainz en Tag&rename draaien, waarvan de laatste wel heel erg ingewikkeld is.

In Musicbrainz kan je een mp 3 scannen, uit de databank haalt hij dan een abbum op en uit de singelijst van dat album kan je dan je single selecteren en die tag schrijven.
Maar soms haalt hij ook verkeerde albums op zoals compilatiealbums, dat wil ik dus niet want dan krijg ik in mijn creative player weer allemaal verschillende mappen.

Ook zijn alle tags niet hetzelfde, da's ook behoorlijk frustrerend. Voorbeeld, ik heb een aantal losse mp3's van Blof, allemaal getagged. Als ik die overzet naam mn mp3 player heb ik een map met blof, BLOF en een met de orginele schrijfwijze (ik weet ff niet hoe je dat streepje door de O doet). Dat moet gewoon in één mapje.

Onoverzichtelijke klerezooi dus........

Had ik mn oude player nog maar, gewoon een windows verkenner-achtig systeem. Was helemaal top, nooit geen gezoek.

Maar dit?.........zeer frustrerend!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan