i.p.adres via msn?

Status
Niet open voor verdere reacties.

soulboy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Berichten
3
Ik heb geen idee waar ik deze vraag moet stellen...

Vanavond is er hier ingebroken en is o.a. de computer meegenomen. Dit is op een uur tijd gebeurd toen we even weg waren. de computer stond aan en msn stond nog aangemeld. (Mijn msn meld zich auomatisch aan bij het opstarten van de computer).

Is het mogelijk om na te gaan wanneer de verbinding van msn verbroken is om de exacte inbraaktijd te achterhalen, en als de inbreker de computer thuis met internet verbind start automatisch msn... kan er ook nagekeken worden wanneer mijn msn online gaat? (naast via vrienden kijken of ik online kom), en word hier het i.p. adres geregistreerd ergens?

Ik had zelf het idee om msn zelf te mailen via meld misbruik met de vraag of hun een i.p adres hebben kunnen registreren samen met een aanmelding vanavond, dat kan de politie dan weer koppelen aan een woonadres. en tadaaa.. daar is de inbreker gevonden.

Weet dus niet of dit theoretisch werkt, en of er andere mogelijkheden zijn?

Alvast bedankt!
 
Ik denk dat je dan beter bij je internet provider na kunt vragen wanneer de verbinding verbroken is. Gaat denk ik makkelijker dan via MSN.
 
Leg je idee voor aan de politie...

Maar hou vooral markplaats e.d. in de gaten of je PC (of andere zaken) niet opeens te koop aan geboden worden.

Nb.
Start -> uitvoeren -> cmd intypen en openen. vervolgens met commando
netstat -b 5
netstat laten draaien (elke 5sec zie je de IP adressen van Pc's waar je mee verbonden bent), dan Msn opstarten.
Foto of ander groot bestand (>2 mb) sturen naar je eigen account.
IP adres van de ontvanger zou dan zichtbaar moeten worden.

Onder Vista kan je direct Netstat 5 intypen in het zoek venster direct boven de Startknop.
Als je e.a. direct in een bestandje wilt vastleggen kan je netstat 5 > trace.txt intypen.

10.xx.xx.xx en 127.xx.xx.xx adressen zijn niet interessant, deze zijn van je eigen PC.
 
Laatst bewerkt:
Leg je idee voor aan de politie...

Maar hou vooral markplaats e.d. in de gaten of je PC (of andere zaken) niet opeens te koop aan geboden worden.

Nb.
Start -> uitvoeren -> cmd intypen en openen. vervolgens met commando
netstat -b 5
netstat laten draaien (elke 5sec zie je de IP adressen van Pc's waar je mee verbonden bent), dan Msn opstarten.
Foto of ander groot bestand (>2 mb) sturen naar je eigen account.
IP adres van de ontvanger zou dan zichtbaar moeten worden.

Onder Vista kan je direct Netstat 5 intypen in het zoek venster direct boven de Startknop.
Als je e.a. direct in een bestandje wilt vastleggen kan je netstat 5 > trace.txt intypen.

10.xx.xx.xx en 127.xx.xx.xx adressen zijn niet interessant, deze zijn van je eigen PC.

Dankje je. hier kan ik denk ik wel wat mee. Ik heb nu msn plus geinstaleerd zodat ik een ovrzicht heb van wie zich heeft aangemeld e.d. al sik dan een tijd heb meld ik die bij de politie. De pc staat zo gigantisch vol met spullen dat ze um toch eerst moeten aansluiten en leegmaken voor ze um verkopen, dus het is hoop ik een kwestie van wachten, en anders pech. back ups gelukkig op ext harde schijven.
 
Probeer het eerst even bij een vriend van je waar van je het IP adres weet of hebt gekregen of dit inderdaad werkt. Heb het zelf niet uitgeprobeerd (gebruik geen msn).
Zou vervelend zijn als het niet werkt op het (enige) moment dat je het zou willen gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan