MTS/AVCHD bestanden editen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaasaanfiets

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2008
Berichten
7
Hey, ik heb een paar opnames gemaakt voor een reclame filmpje voor school, met een sony hdr-sr10e handycam.
Deze camera maar *.MTS bestanden aan ook wel AVCHD genoemd?

maar hoe kan ik die bestanden afspelen op mijn pc, en hoe kan ik dat editen in premiere pro cs3.

ik snap er niks van kan iemand mij uitleggen hoe ik dit het beste kan editen, of hoe ik *.MTS bestanden kan converten naar een extensie waar ik wel iets mee kan, zonder al te veel kwaliteit in de leveren.
 
helpend handje

Hey, ik heb een paar opnames gemaakt voor een reclame filmpje voor school, met een sony hdr-sr10e handycam.
Deze camera maar *.MTS bestanden aan ook wel AVCHD genoemd?

maar hoe kan ik die bestanden afspelen op mijn pc, en hoe kan ik dat editen in premiere pro cs3.

ik snap er niks van kan iemand mij uitleggen hoe ik dit het beste kan editen, of hoe ik *.MTS bestanden kan converten naar een extensie waar ik wel iets mee kan, zonder al te veel kwaliteit in de leveren.

beetje late reactie maar misschien is het nog handig

MTS zijn inderdaad HD bestanden het kan hd-ready zijn of full hd of andere hd instellingen, dit ligt hoe de camera deze ingesteld staat

over het monteren ,,, CS3 kan geen hd bestanden aan, wel de formaat hd maar dan moet je in een ander programma converten
CS4 kan hd wel aan , je hoeft niet te capturen , je kan de bestanden kopieren naar je harde schijf en ook rechtstreeks importeren in premiere CS4

er is nog een programma waarmee je op professioneel niveau kan editen, namelijk Edius , vanaf verise 4 weet ik zeker dat je met mts bestanden gelijk kan werken zonder te converten

het nadeel van converten naar bijvoorbeeld avi is , dat je het een hoop ruimte in beslag neemt
zo was ik voor 100 mb mts bestandjes bijna 1 TB opslag ruimte kwijt , we moesten dit wel doen omdat de laptop het anders niet kon draaien :p

succes ermee!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan