vraag over foto

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tunica

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
261
BEste PC helpers,
Ik ben in bezit van een deels zelf gemaakte natuur site.Op die site staan talloze foto's die ik gemaakt heb.Nu heb ik wel eens gehoord dat je die foto's op de een of andere manier kan beveiligen tegen dat een ander er een copie van maakt.Klopt dat? En zo ja is er iemand die het mij stap voor stap kan uitleggenhoe ik dat moet doen?.Mijn site is gemaakt met FrontPage en geupload met Total Commander.Als ik die beveiliging wil doen moet ik dan zo iets doen in het programma FrontPage of op een andere manier.Ik heb er werkelijk geen idee van.Ik ben senior dus graag een niet te moeilijke uitleg.Groet Tunica/Sjaak
 
Er zijn truukjes waarmee je het kopieren van beeldmateriaal wat lastiger kan maken.
Maar elke enigzins gevorderde internetter is echter moeiteloos in staan om al deze beveiligingen te omzeilen. Het heeft dan ook geen enkele zin om deze beveiligingstruuks toe te passen.
Als je niet wil dat anderen je beeldmateriaal kunnen kopieren, zet het dan niet op internet.

Misschien zou je een watermerkje kunnen toepassen, daarmee wordt kopieren al minder aantrekkelijk.
 
watermerk

Er zijn truukjes waarmee je het kopieren van beeldmateriaal wat lastiger kan maken.
Maar elke enigzins gevorderde internetter is echter moeiteloos in staan om al deze beveiligingen te omzeilen. Het heeft dan ook geen enkele zin om deze beveiligingstruuks toe te passen.
Als je niet wil dat anderen je beeldmateriaal kunnen kopieren, zet het dan niet op internet.

Misschien zou je een watermerkje kunnen toepassen, daarmee wordt kopieren al minder aantrekkelijk.

Hallo Arctic Joe,
Ik begrijp dat het niet de moeite loont om de foto's te beveiligen.Een watermerk kan wel begrijp ik van u.Maar hoe moet ik mijn foto's die op mijn site staan voorzien van een watermerk.Ik heb mijn site gemaakt met het programma FrontPage.Vriendelijke groet Tunica/Sjaak
 
Hallo Tunica/Sjaak,
Er bestaan programma's waarmee je een hele serie foto's eenzelfde watermerk kan geven, de meesten zijn engelstalig.
Met photoshop kan je het ook (en ook automatisch als je handig bent).

Je moet dus je foto's eenmalig bewerken en opnieuw uploaden naar je website.
 
Bedankt

Hallo Tunica/Sjaak,
Er bestaan programma's waarmee je een hele serie foto's eenzelfde watermerk kan geven, de meesten zijn engelstalig.
Met photoshop kan je het ook (en ook automatisch als je handig bent).

Je moet dus je foto's eenmalig bewerken en opnieuw uploaden naar je website.

Bedankt weer,ik heb het begrepen.Groet Tunica/Sjaak
 
Vraag over foto - Watermerk

Een watermerk aanbrengen kan heel eenvoudig met het gratis programma Visualizer Photo Resizer. Dat moet je wel doen voordat je je foto's uploadt.
LvdK
 
bedankt

Een watermerk aanbrengen kan heel eenvoudig met het gratis programma Visualizer Photo Resizer. Dat moet je wel doen voordat je je foto's uploadt.
LvdK

Beste lau88,
Ik heb het programma net gedownload en geinstaleerd op mijn pc en ondanks het engels is (ik kan die taal niet goed) kan ik er toch qua watermerk mee werken.EEn ding vraag ik me nog af.Ik heb nu als proef een hele map met foto's voorzien (als test) van een watermerk (mijn voornaam dus) en dat ging prima.Maar er moet toch ook een mogelijkheid zijn om per foto een watermerk op te zetten lijkt mij.Kunt u het mij stap voor stap uitleggen of dit mogelijk is?Weer mijn hartelijke dank.Groet Tunica/Sjaak
 
Watermerk

Beste Tunica,
Dat kan natuurlijk ook met één of enkele foto's, maar dan zul je de desbetreffende foto('s) even in een aparte map moeten zetten. Dat is dan misschien wel een lastigheidje van het programma, maar ja, een gegeven paard mag je nu eenmaal niet in de bek kijken ...
Groet, LvdK
 
bedankt

Beste Tunica,
Dat kan natuurlijk ook met één of enkele foto's, maar dan zul je de desbetreffende foto('s) even in een aparte map moeten zetten. Dat is dan misschien wel een lastigheidje van het programma, maar ja, een gegeven paard mag je nu eenmaal niet in de bek kijken ...
Groet, LvdK

Dat dacht ik ook al maar wist dat niet zeker en inderdaad mag je een gegeven paard niet in de bek kijken maar ik wil graag altijd weten hoe oud het paard is :D
Groet Tunica/Sjaak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan