Externe schijf aan de televisie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ovee

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
303
Hallo

Ik heb een aantal foto's op mijn externe harde schijf met USB aansluiting staan.
Deze foto's wil ik graag op de televisie laten zien.

Er schijnt een mogelijkheid te wezen om een USB harde schijf via een bepaalde aansluiting op je televisie aan te sluiten.

Wie weet dat?

Met vr. gr.
O. Veenstra
 
Zekerheid heb ik niet, maar de kans erop is zo goed als 0.

Uitleg: De aansluitingen op je tv moeten nog benut worden door een 'programma' dat de filmpjes/plaatjes etc. erop weergeeft. Dat kan een DVD-speler zijn, een digitale camera etc. maar een harde schijf bevat verder geen zelfstandige software om dat te doen.

Anders ziet het eruit met multi-mediacenters met ingebouwde harde schijf. Die hebben ook de programmatuur aan boord om plaatjes, filmpjes etc. te tonen op tv's e.d.

Tijs.
 
Maar is er dan geen apart kastje te koop die je op de tv kunt aansluiten en waar ook een USB aansluiting op zit?

O. Veenstra
 
Natuurlijk zijn die er. Advies welke je zou moeten kopen kan ik je niet geven (o.a. Philips zou dergelijke apparaten moeten hebben, want mijn baas heeft er een van Philips in gebruik thuis).

Hopelijk leest iemand die hierin wél advies kan geven deze discussiedraad.

Tijs.
 
Oké, als iemand het weet die mag het zeggen.

Gr.O. Veenstra
 
Bedankt voor jouw reactie.
Maar zoals je al kon lezen in mijn eerdere vraag, ik heb een externe harde schijf. Dus ik hoef er niet nog één bij. Ik zoek een mogelijkheid om mijn externe USB harde schijf aan de televisie te knopen.

Dat moet mogelijk wezen, maar hoe??
 
Om foto's op een TV te kunnen laten zien, is extra soft- en hardware nodig. Hierdoor bestaan er dacht ik geen losse kastjes, alleen apparaten met gecombineerde functies. Bijvoorbeeld DVD-recorders en MP4 spelers met USB aansluiting, die via die verbinding foto en video kunnen laten zien, of dus de produkten van Conceptronic.

Vaak kunnen externe harde schijven in die apparaten alleen gelezen worden als ze een FAT32 format hebben. Schijven met het -veel bij Win XP gebruikte- NTFS format worden niet herkend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan